رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

واسطه‌ها دلیل کمبود سیمان در بازار هستند

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۸:۵۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۱۷۰۲
واسطه‌ها دلیل کمبود سیمان در بازار هستند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان این‌که مشکل اصلی کمبود سیمان در سیستم توزیع است، گفت: با وجود این‌که تولید سیمان تغییر چندانی نداشته اما سیمان در بازار کاهش پیدا کرده زیرا واسطه‌های بین‌راهی نقش اصلی را در در این میان بازی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی حسینی‌نژاد در نشست با تولیدکنندگان سیمان استان کرمان با بیان این‌که توزیع سیمان پس از خروج از کارخانه باید رصد و مشکل سیمان رفع شود، بیان کرد: «در کمبود سیمان، واسطه‌های بین‌راهی نقش اصلی را بازی می‌کنند».

وی افزود: «همه تولید را می‌بینند اما مشکل در سیستم توزیع است و از کارخانه تا توزیع‌کنندگان خرد باید به صورت دقیق بررسی شود».

حسینی‌نژاد با اشاره به دو علت تعطیلی کارخانه‌ی سیمان هرمزگان و قطعی گاز، اظهار کرد: «با توجه به این‌که تولید سیمان تغییر چندانی نداشته اما سیمان در بازار کاهش یافته است».

وی گفت: «ورود دولت به حوزه‌ی یک کالا، تولیدکننده و توزیع‌کننده را دچار چالش می‌کند لذا بهتر است تولید سیمان به این سمت نرود».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: «شبکه‌ی توزیع، مرغ را از مرغداری دریافت و به جای بازار کرمان به استان‌های همجوار ارسال و یا در قطعه‌فروشی عرضه می‌کرد لذا ۸۰ درصد مشکل مرغ استان کرمان در شبکه‌ی توزیع بود».

وی افزود: «دادستانی مرغ تولیدکننده را به علت نگه داشتن بیش از مدت قانونی مصادره و به بازار عرضه کرد اما نگاه اخلال در نظام اقتصادی، به حوزه‌ی تولید استان آسیب وارد می‌کند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز