برخورد با تهدید کنندگان سلامت عمومی در شرایط کرونایی

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۰۸:۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۴۸۱۱
برخورد با تهدید کنندگان سلامت عمومی در شرایط کرونایی
دادستان‌ عمومی و انقلاب شهرستان‌ رفسنجان با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این‌ بیماری ناشی از دورهمی ها و برگزاری آیین های جشن و عزاداری در این‌ شهرستان‌، گفت: با برگزارکنندگان مراسم‌ های جشن عروسی، عزاداری، افطاری، دورهمی ها، تجمعات و ...‌ که تهدیدی علیه سلامتی جامعه است، برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ایمان‌ شهسواری در تشریح این خبر افزود: در حال حاضر با آمار افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا بصورت بستری و سرپایی مواجه هستیم‌ و وضعیت‌ کنونی شهرستان بنا به اعلام وزارت بهداشت، بحرانی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری آئین‌ هایی همچون عروسی، عزاداری و ترحیم، دورهمی های خانوادگی، تجمعات  و ... بستر شیوع این بیماری را فراهم‌ کرده و با شیب تندی این بیماری در حال افزایش است.

دادستان رفسنجان با اشاره به نزدیک شدن به ایام‌ ماه مبارک رمضان  توصیه کرد: در این ماه مراسم افطاری برگزار نشود تا سلامتی افراد به خطر نیفتد.

شهسواری تاکید کرد: برگزاری هرگونه آیین عروسی، ترحیم، افطاری، دورهمی و تجمعات ممنوع بوده و با هر نوع تخلف برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

شهسواری خاطرنشان کرد: در صورت دریافت هر گونه گزارش مبنی بر برگزاری  تجمع و دورهمی ها که بیشترین دلیل افزایش آمارهای کنونی است، با متولیان برنامه و صاحبان مجالس به جرم تهدید علیه سلامتی جامعه برخورد قانونی و قضایی صورت خواهد گرفت.

وی از مردم خواست: ضمن احترام به قوانین و مقررات در راستای حفظ سلامتی جامعه ، در کنترل این بیماری، همکاری کنند.

نظر شما
پرونده ویژه