مدیرکل انتقال خون استان کرمان:

اهدای خون در ماه مبارک رمضان نباید فراموش شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۲:۴۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۵۰۶۱
اهدای خون در ماه مبارک رمضان نباید فراموش شود
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: بحران کرونا، کم شدن مراجعه و کاهش ذخایر خونی در ایام ماه مبارک رمضان ممکن است مشکلاتی را برای بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی ایجاد کند، بنابراین اهدای خون در ماه مبارک رمضان نباید فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روح الله میرزایی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بحران کرونا و کم شدن اهداء خون به کاهش ذخایر خونی در ایام ماه مبارک رمضان می انجامد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: بحران کرونا، کم شدن مراجعه و کاهش ذخایر خونی در ایام ماه مبارک رمضان ممکن است مشکلاتی را برای بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی ایجاد کند، بنابراین اهدای خون در ماه مبارک رمضان نباید فراموش شود.

اوافزود: روزه داران یقین داشته باشند که اهدای خون در شرایط روزه داری دلیلی بر ابطال روزه آن‌ها نخواهد بود و اهداکنندگان می‌توانند با خوردن وعده سحری مناسب و نوشیدن مایعات کافی و همچنین استفاده از خوراک‌های مناسب و با ارزش غذایی مطلوب در افطار اقدام به اهدای خون به منظور نجات جان بیماران کنند و از اجر معنوی این عمل نیکو نیز بهره‌مند شوند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان بیان داشت: فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ایام ماه مبارک رمضان در شهر کرمان به این صورت است که پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ و ازساعت ۱۶ تا ۲۲روز اداری وپایگاه شهید فیروزی واقع در ابتدای بلوار جمهوری روبه روی اتاق بازرگانی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴روز‌های یکشنبه، سه شنبه وپنجشنبه فعال هستند.

میرزایی تصریح کرد: پایگاه‌های اقماری که شامل شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم هستند در شیفت صبح همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ فعال هستند ودر شیفت عصر پایگاه شهرستان رفسنجان روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲، پایگاه شهرستان جیرفت روز‌های شنبه، دوشنبه وچهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲، پایگاه شهرستان بم روز‌های دوشنبه وچهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ وپایگاه شهرستان سیرجان روز‌های دوشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ فعال هستند.

اوافزود: برنامه‌های پایگاه‌های انتقال خون برای شب‌های قدر متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز