رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

گردشگری یکی از حوزه های تغییر رویکرد سرمایه گذاری کرمان است

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۱۱:۲۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۶۵۴۶۴
گردشگری یکی از حوزه های تغییر رویکرد سرمایه گذاری کرمان است
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر اینکه رویکرد سرمایه گذاری کرمان باید از حوزه معدن به سایر حوزه ها تغییر کند، گفت: گردشگری در کنار کشاورزی، صنایع بازیافت و صنایع دانش بنیان از حوزه های پیشنهادی برای تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی طبیب زاده افزود: با تمرکز بر معادن، اقتصاد استان 15 تا 20 سال آینده با مشکل روبرو خواهد شد که به همین دلیل در حال حاضر نباید درآمد حاصل از معادن در زنجیره فولاد صرف شود، مگر اینکه پس از تولید تمرکز بر شمش فولاد و صنایع پایین دستی آن باشد.

وی ادامه داد: باید برنامه کامل و جامع برای چگونگی قرارگرفتن گردشگری به عنوان یکی از پایه های سرمایه گذاری استان تدوین شود و چشم انداز مشخص و روشنی داشته باشد.

طبیب زاده اظهار کرد: داشتن برنامه بلند پروازانه، استفاده از مشاور و تدوین طرح جامع در گردشگری و صنایع دستی باید در کنار اولویت بندی طرح ها و جاذبه های گردشگری، مشخص کردن جامعه هدف، تبلیغات مناسب و تاثیرگذار و نحوه صحیح اجرای کار، برای توسعه در این حوزه وجود داشته باشد.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: در سال جاری فضا و شرایط لازم برای ایجاد تحول در گردشگری استان وجود دارد که مسئولان، مشاوران و فعالان حوزه گردشگری باید از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری می تواند یکی از پیشران های اقتصادی استان باشد، تصریح کرد: این حوزه می تواند منابع ثابت درآمدزایی و اشتغال وسیع ایجاد کند و کرمان ظرفیت لازم در این زمینه را دارد.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان گفت: باید بخشی از درآمد صنایع معدنی بزرگ استان به حوزه گردشگری اختصاص یابد تا بتوان از طریق آن زیرساخت های لازم برای توسعه این حوزه را تکمیل و گسترش داد. محمدرضا بهرامی افزود: اجرای بسیاری از طرح ها و فعالیت های گردشگری در سطح شهر و استان نیازمند تامین بودجه است که باید برای برای آن چاره ای اندیشیده شود.

گفتنی است در این نشست بر تغییر نگرش در تدوین طرح های جامع گردشگری و پرداختن به کیفیت آن، فعال شدن فضای مجازی برای معرفی بیشتر جاذبه ها و فرصت های گردشگری کرمان، تکمیل و توسعه زیرساخت ها، برگزاری دوره های آموزشی مهارت ورزی و جلوگیری از موازی کاری ها در حوزه گردشگری تاکید شد.

همچنین پیشنهاد برگزاری نشست های هم اندیشی با اساتید و هنرمندان صنایع دستی استان، برگزاری رویدادهایی مانند ورک‌شاپ روز جهانی صنایع دستی در خردادماه، مشارکت در نمایشگاه های صنایع دستی استانی، ملی و بین المللی، برگزاری جشنواره های پته و طعم کرمان، پیگیری ثبت ملی برخی شهرهای استان، راه‌اندازی مرکز فرهنگ و هنر استان، تهیه نقشه توریستی شهر کرمان، گسترش شبکه های مجازی و برگزاری کارگاه های تجربه، به عنوان برنامه های کمیسیون در سال جاری مطرح شد.

نظر شما
پرونده ویژه