آبگرفتگی ۳۶ خانه روستایی در پشوئیه شهداد و ۵ خانه کپری در ریگان / توزیع اقلام ضروری توسط نیروهای هلال احمر

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۰:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۶۰۶۶
آبگرفتگی ۳۶ خانه روستایی در پشوئیه شهداد و ۵ خانه کپری در ریگان / توزیع اقلام ضروری توسط نیروهای هلال احمر
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از جاری شدن سیلاب در روستای پشوئیه از توابع بخش شهداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید سعیدی با اشاره به جاری شدن سیلاب در روستای پشوئیه از توابع بخش شهداد گفت: پیش از ظهر امروز بارش رگباری در این منطقه موجب آبگرفتگی ۳۶ خانه در روستای پشوئیه شد که بلافاصله نیروهای هلال احمر، بخشداری و دهیاری وارد عمل شدند و اقدامات لازم صورت گرفته و اقلام لازم میان خانواده‌ها توزیع شد.

وی افزود: چهار دستگاه خودروی سواری غیربومی گردشگران نیز که در مسیر رودخانه قرار داشتند، دچار آبگرفتگی شدند که با حضور نیروهای امدادی، رهایی یافته و سه مصدوم این حادثه نیز به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

سعیدی ابراز داشت: سیلاب در بخش شهداد موجب تخریب یک راه روستایی از سمت جهر و قطع برق پشوئیه و کشیت شده که نیروها در حال جایگزینی تیر برق و رفع اشکال هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه چادر، موکت و بسته‌های غذایی کامل میان خانواده های آسیب دیده توزیع شده است، گفت: خط انتقال آب پشوئیه نیز قطع است و مزارع و باغ‌های کشاورزی خسارت دیده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان همچنین گفت: بارش شدید تگرگ بعد از ظهر امروز در شهرستانهای بم و نرماشیر خساراتی به درختان میوه وارد کرده است.

سعیدی اضافه کرد: وزش توفان و تگرگ در شهرستان ریگان نیز موجب فرو ریختن تعدادی از دیوارهای بلوکی با ساخت غیراصولی شده است.

وی همچنین از آبگرفتگی پنج کپر خانوار روستایی در شهرستان ریگان خبر داد و گفت: اقلام مورد نیاز این خانوارها نیز توسط نیروهای هلال احمر توزیع گردیده است.

سعیدی عنوان کرد: تاسیسات و شبکه خطوط انتقال برق ریگان نیز دچار خساراتی شده و تعدادی از راه های روستایی این شهرستان نیز به دلیل جنس خاک با سختی در عبور و مرور همراه است.

وی ابراز داشت: برق چهار روستا در ریگان نیز قطع بوده که دو روستای ده رضا و شیرآباد وصل شده و روستاهای ملک آباد و مراد آباد در حال رفع اشکال هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز