مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان:

سایر شهرداری‌ها در استفاده از ظرفیت‌های هنری از شهرداری کرمان الگو بگیرند

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۰۸:۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۸۲۵۲
سایر شهرداری‌ها در استفاده از ظرفیت‌های هنری از شهرداری کرمان الگو بگیرند
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، در بازدید از سایت مراحل ساخت آثار مجسمه‌سازی، اقدام مؤثر شهرداری کرمان در اجرای چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان را قابل تحسین دانست و گفت: این ایده باید برای سایر شهرداری‌های استان الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی حاجی‌زاده، با بیان اینکه شهرداری کرمان با اجرای سمپوزیوم مجسمه‌سازی، اقدام مؤثری در راستای خلق آثار هنری در شهر انجام داده است، افزود: به‌عنوان یک شهروند و مدیرکل راه و شهرسازی، از نحوۀ اجرای سمپوزیوم خرسندم.

وی بر الگو گرفتن سایر شهرداری‌های استان از شهرداری کرمان در استفاده از ظرفیت‌های موجود برای اجرای فعالیت‌های هنری به‌خصوص هنر مجسمه‌سازی، تأکید و خاطرنشان کرد: این اقدامات می‌تواند در رشد استعداد جوانان استان و سراسر کشور نقش مهمی داشته باشد؛ زیرا اعتقاد دارم حمایت از هنرمندان، زمینه‌ساز ادامه و توسعۀ کار آن‌ها خواهد بود و موجب خلق آثار بهتر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: امیدوارم با نصب این آثار هنری در نقاط مختلف شهر، مردم از آثار موجود لذت برده و با هنر مجسمه‌سازی آشنا شوند.

حاجی‌زاده ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و سایر حمایت‌کننده‌ها از برگزاری سمپوزیوم، بیان کرد: از دید شهرسازی وجود المان‌ها می‌تواند در تلطیف روحیۀ شهروندان و زندگی شهرنشینی، تأثیر مثبت داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، توجه به حوزۀ زیباشناختی در شهرسازی را مهم دانست و افزود: با اشاره به گرم و خشک بودن اقلیم کرمان و محدود بودن فضای سبز، این آثار به‌دلیل انرژی وجودی خالق اثر و پیاده‌سازی ایده خلاقانه در خلق اثر، می‌تواند در زیبایی شهر تأثیر داشته باشد.

حاجی‌زاده در ادامه، فعالیت‌های فرهنگی‌ هنری شهرداری را در کنار سایر فعالیت‌های عمرانی، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به قدمت شهر کرمان، وجود آثار تاریخی و ظرفیت‌های خوب فرهنگی، لازم است فعالیت فرهنگی و هنری افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز