دبیر ستاد انتخابات استان کرمان عنوان کرد:

افزایش ۱۰ درصدی داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها/ آمادگی کامل زیرساخت‌های استان برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۰۸:۵۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۶۹۴۲۶
افزایش ۱۰ درصدی داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها/ آمادگی کامل زیرساخت‌های استان برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد
دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در این دوره از شوراهای اسلامی استقبال خوبی در روستاها نسبت به دوره قبل داشتیم به طوری که بالغ بر ۱۰ درصد افزایش مشارکت ثبت‌نام شدگان را شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیار اسکندری‌نسب با اعلام آمادگی کامل زیرساخت‌های استان برای برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 28 خرداد ماه عنوان کرد: در استان کرمان، تنها در شهر کرمان انتخابات شورای شهر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: 350 شعبه اخذ رای الکترونیکی در شهر کرمان در نظر گرفته شده ضمن آنکه تمهیدات و امکانات مورد نیاز از جمله صندوق‌های اخذ رای الکترونیکی فراهم شده و در مرکز استان موجود است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه دیگر شهرهای استان کرمان طبق روال دوره‌های قبل انتخابات برگزار می‌شود، مجموع ثبت‌نام شدگان داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان را 2056 نفر و شوراهای اسلامی روستاهای استان را 16 هزار و 756 نفر اعلام کرد.

اسکندری‌نسب ادامه داد: در این دوره از شوراهای اسلامی استقبال خوبی در روستاها نسبت به دوره قبل داشتیم به طوری که بالغ بر 10 درصد افزایش مشارکت ثبت‌نام شدگان را شاهد بودیم مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان تصریح کرد: برای برگزاری انتخابات 28 خرداد با توجه به وضعیت بیماری کرونا، پیش‌‌بینی‌های لازم از جمله افزایش 12 تا 13 درصدی تعداد شعب اخذ رای دیده و تاکید شده که حتی‌المقدور شعب در مکان‌هایی با فضای باز باشند.

وی گفت: با اعلام و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم از سوی ستاد انتخابات و ستاد ملی کرونا، تمهیدات و امکانات فراهم شده و به اطلاع عموم و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها رسانده می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان، بیشترین استقبال داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا را به روش ثبت‌نام حضوری اعلام کرد و بیان داشت: در شورای اسلامی شهرها 66 درصد ثبت نام کنندگان و در شوراهای روستایی حدود 81 درصد داوطلبان به صورت حضوری ثبت‌نام کردند.

اسکندری‌نسب عنوان کرد: در حال حاضر فرآیند بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهرها در هیات‌های اجرایی تمام شده و در هیات نظارت مورد بررسی هستند که تا 6 اردیبهشت ماه هیات‌های نظارت نتیجه رسیدگی را اعلام خواهند کرد، همچنین صلاحیت کاندیداهای شوراهای روستاها نیز اکنون در هیات‌های اجرایی در دست بررسی قرار دارد.

نظر شما