استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا خواستار شد:

مسدود شدن ورودی مناطق ییلاقی و گردشگری شهرهای قرمز استان در روزهای پایان هفته / فرمانداران کوتاه نیایند / ممنوعیت فراخوان عمومی برگزاری مراسم مذهبی

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۰۰۴۹
مسدود شدن ورودی مناطق ییلاقی و گردشگری شهرهای قرمز استان در روزهای پایان هفته / فرمانداران کوتاه نیایند / ممنوعیت فراخوان عمومی برگزاری مراسم مذهبی
استاندار کرمان با اشاره به اینکه تصمیمات فرمانداران نباید به سمت گشایش‌ها و عادی انگاری شرایط برود اظهار داشت: حضور در بوستان ها و پارک ها ممنوع بوده و فرمانداران به گونه ای برنامه ریزی کنند که در روزهای پایانی ورودی همه اماکن گردشگری و مناطق ییلاقی در شهرهای قرمز استان مسدود شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی وند در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تاکید بر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات اظهار کرد: میانگین رعایت پروتکل ها در استان خوب است که این رعایت در مرکز استان بهتر و در برخی از شهرستان ها کمتر بوده اما در مجموع باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد که این وضعیت بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درگیری بیماری در کشور و استان کرمان به دلیل دورهمی ها و حضور در مراسم است، افزود: باید ورودی مناطق ییلاقی توسط فرمانداران مسدود شود. ضمن اینکه دادن افطاری و سحری در مراسم و به صورت تجمعی ممنوع است.

زینی وند با ابراز نگرانی از شیوع ویروس جدید هندی تصریح کرد: اگر سختگیری ها تشدید شود، می توان سرعت انتشار بیماری را کم کرد و راهی به جزء اعمال محدودیت ها نداریم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه وضعیت بیماری در کشور هند خیلی وحشتناک است و سیستم درمانی این کشور از هم پاشیده شده است، بیان کرد: فرمانداران باید موارد نظارتی خود نسبت به این بیماری را جدی بگیرند، زیرا آمدن موج هندی کرونا به کشور و استان قطعی است و باید تلاش کنیم بیمارستان ها و کادر درمان نفسی بکشند.

وی خطاب به فرمانداران سراسر استان گفت: باید محکم کار را انجام بدهیم و فرمانداران هم نباید کوتاه بیایند. اصلا به فکر گشایش نباشید و به مردم توضیح بدهید که داریم بین مرگ و زندگی، یکی را انتخاب می کنیم.

مقام عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه تصمیمات فرمانداران نباید به سمت گشایش‌ها و عادی انگاری شرایط برود اظهار داشت: حضور در بوستان ها و پارک ها ممنوع بوده و فرمانداران به گونه ای برنامه ریزی کنند که در روزهای پایانی ورودی همه اماکن گردشگری و مناطق ییلاقی در شهرهای قرمز استان مسدود شود.

وی با اشاره به شرایط اعلام شده در زمینه برگزاری مراسم شب‌های قدر گفت: مردم به لحاظ روحی به مراسم شب های قدر و دعا نیاز دارند اما باید در این شرایط تشویق مردم به انجام مراسم شب های قدر در خانه باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های مذهبی خوب است و از این حیث از دست اندرکاران و مردم در رعایت پروتکل ها قدردانی می کنیم افزود: فراخوان عمومی و اطلاعیه دادن برای برگزاری مراسم مذهبی ممنوع است و باید با رعایت پروتکل های اعلام شده مراسم شب های قدر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که مردم دارند جانشان را از دست می دهند، حضور در پارک ها لازم نیست، گفت: متاسفانه آمار فعلی بیماری به گونه ای است که در حال عبور پیک قبلی بیماری در استان هستیم و ظرفیت بیمارستان های رفسنجان و سیرجان لب به لب شده است که جای نگرانی دارد.

نظر شما