برداشت گیاهان دارویی از مراتع کرمان ممنوع است

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۳:۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۷۰۲۱۵
برداشت گیاهان دارویی از مراتع کرمان ممنوع است
رئیس اداره امور مرتع اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان گفت: به منظور حفظ رویشگاه‌ها و فرصت زادآوری به گیاهان دارویی، برداشت هرگونه گیاه صنعتی و دارویی، در سال جاری از مراتع استان کرمان غیرمجاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدهادی عسکرنژاد بیان کرد: «برای حفظ رویشگاه‌های گیاهان مولد دارویی و صنعتی، محصولات فرعی جنگل و مرتع و تداوم تولید در سال‌های آینده، برداشت گیاهان دارویی طی امسال در استان کرمان انجام نمی‌شود».

وی افزود: «همچنین برای حفظ و حمایت از گونه‌های در معرض انقراض و فرصت تجدید حیات و زادآوری به گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی، برداشت این گونه دارو‌های گیاهی در سال ۱۴۰۰ در استان کرمان ممنوع اعلام شد».

عسکرنژاد اضافه کرد: «برداشت هر نوع محصول و گیاهان دارویی، برداشت قاچاق محسوب شده و با متخلفان برداشت گیاهان دارویی مطابق ضوابط و قوانین برخورد می‌شود».

وی روستانشینان را ذی‌نفعان اصلی مراتع دانست و از عموم هم‌استانی‌ها درخواست کرد: «هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، چرای غیرمجاز دام، قطع درختان و برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی را طی شبانه‌روزاز طریق سامانه‌ی ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با قاطعیت با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز