آغاز آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کرمان

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۲:۵۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۱۸۶۳
آغاز آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کرمان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در روز‌های هشتم تا دهم اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد رضا علیزاده ضمن اعلام این خبر گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در روز‌های هشتم تا دهم اردیبهشت امسال با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر از سراسر استان کرمان مصادف با پانزدهم ماه رمضان  سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

او افزود: این آزمون قرار بود در روز‌های ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه پارسال به صورت حضوری برگزار شود که به علت شیوع حاد ویروس کرونا در سراسر کشور، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به این که ثبت نام آزمون امسال در ۱۴ رشته صورت گرفته، اضافه کرد: این رشته‌ها شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص رشته‌های دیگر این آزمون افزود: حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم بخش دیگری از رشته‌های این آزمون هستند.

او گفت: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر کشور انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز