مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

۸۵/۵۷ درصد دانش آموزان استان کرمان عضو شبکه دانش آموزی شاد هستند

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۰:۲۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۵۱۵۹
۸۵/۵۷ درصد دانش آموزان استان کرمان عضو شبکه دانش آموزی شاد هستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که 319 هزار و 210 نفر از دانش آموزان استان از برنامه های مدرسه تلویزیونی بهره مند شده اند، گفت: 85/57 درصد دانش آموزان استان (بیش از 398 هزار نفر) هم عضو شبکه شاد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد اسکندری نسب با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه بینندگان و تبریک هفته معلم به همه فرهنگیان استان، اظهار داشت: معلم انسانی بزرگ است، از این رو رسالت سنگین و بزرگی هم بر عهده دارد.

وی ضمن تبیین ایثارگری و مجاهدت معلمان در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: تدریس از روی تخت بیمارستان، تدریس در حیاط منزل، تدریس در مزارع و باغ ها، تدریس روی شیشه خودرو، حضور در روستاهای صعب العبور، خرید گوشی تلفن همراه و تلویزیون با هزینه شخصی، حضور داوطلبانه در مناطق روستایی و حتی تدریس معلم بیمار کرونایی و بدحال تا ساعاتی قبل از آسمانی شدنش نمونه هایی از جلوه های فداکاری و تلاش خاموش معلمان در ماه های اخیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به طراحی سه اطلس گفت: در مرحله اول اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش و پوشش تحصیلی آن ها مد نظر بود، پس از آن ارزیابی آموزش و در نهایت کیفیت بخشی به آموزش که بررسی این سه اطلس، نقشه جامعی از وضعیت آموزشی دانش آموزان استان به ما ارائه می کند.

اسکندری نسب ادامه داد: 96 درصد مدیران مدارس و 94 درصد معلمان استان هم به عضویت شبکه دانش آموزی شاد در آمده اند و خوشبختانه بیش از 12 هزار تبلت بین دانش آموزان بی بضاعت استان با همکاری خیران و بنگاه های اقتصادی و معادن استان توزیع شده و بیش از 300 هزار بسته آموزشی یادگیری محور هم در اختیار دانش آموزان مناطق محروم استان که به اینترنت دسترسی ندارند، قرار گرفته است.

وی گفت: در 710 مدرسه استان که جمعیت زیر 10 نفر دانش آموز دارند، شاهد برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری بودیم، سامانه الکترونیکی ثبت نام غیرحضوری را در مدارس استان راه اندازی کردیم و با تشکیل کارگروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در استان در زیست بوم کرونا، وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان را رصد می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اهمیت آموزش و ارتقای توانمندی معلمان در زیست بوم جدید، گفت: برگزاری دوره های ضمن خدمت نحوه تولید محتوای الکترونیکی و آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت که 119 هزار و 48 نفر ساعت دوره اجرا شده و  251 هزار و 112 نفر ساعت هم در حال برگزاری است.

اسکندری نسب بیان کرد: 11 میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان در 14 ماه اخیر واریز شده و ساخت 200 چشمه سرویس بهداشتی در مدارس مناطق کمتر توسعه یافته استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به راه اندازی اتوماسیون اداری در 6000 مدرسه استان اشاره کرد و گفت: اتصال4020 مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات و تجهیز و بروزرسانی مرکز داده استان متناسب با استانداردهای روز دنیا با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان، به سوالات بینندگان در خصوص رتبه بندی معلمان، استخدام نیروهای پیش دبستانی و... پاسخ گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز