مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تشریح کرد:

جزئیات برگزاری امتحانات دانش آموزان در نوبت خرداد ماه ۱۴۰۰ / رشد ۴۹ درصدی حوزه های امتحانی / حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۰۷:۵۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۸۹۲۴
جزئیات برگزاری امتحانات دانش آموزان در نوبت خرداد ماه ۱۴۰۰ / رشد ۴۹ درصدی حوزه های امتحانی / حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است، گفت: در راستای حفظ سلامت دانش آموزان تعداد حوزه های امتحانی نسبت به سال های گذشته 49 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد اسکندری نسب در نشست مشترک و مجازی اعضای شورای معاونان اداره کل با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا، امتحانات نوبت دوم دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و سایر پایه ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دوره متوسطه دوم برای دروس فنی و حرفه ای تا 15 مرداد ماه فرصت هست که به صورت حضوری آزمون برگزار شود و از آن دسته از دروس فنی که امکان برگزاری آزمون به صورت غیرحضوری وجود ندارد، آزمون حضوری برگزار می شود.

اسکندری نسب با اشاره به اهمیت و چرایی برگزاری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری، گفت: در پایه نهم با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی، چون مبنای بخشی از فرایند هدایت تحصیلی، نمرات دانش آموز است، کسب نمرات بالا موجب ایجاد تراکم در یک رشته خواهد شد، بنابراین ضرورت دارد که امتحانات حتما به صورت حضوری برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین به اهمیت برگزاری آزمون حضوری در پایه دوازدهم نیز پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه نمرات دانش آموزان در انتخاب رشته در دوره دانشگاه تاثیر خواهد داشت، ضرورت دارد که آزمون ها حتما به صورت حضوری برگزار شود.

اسکندری نسب  در ادامه توصیه هایی برای دانش آموزان و اولیای آنان نیز داشت و از دانش آموزان خواست که نسبت به حذفیات دروس در پایه های نهم و دوازدهم توجه داشته باشند، چرا که در بعضی از کتاب های درسی حدود 30 درصد از دروس حذف شده است.

 وی در ادامه از معلمان و دبیران دروس مربوط خواست که دانش آموزان را نسبت به آخرین تغییرات و حذفیات کتاب درسی مطلع کرده و آن ها را در جریان این موارد قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به دغدغه اولیای دانش آموزان در خصوص برگزاری آزمون حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تمامی مقررات بهداشتی در حوزه های آزمون رعایت شده است.

وی تاکید کرد: تمامی دانش آموزان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و حتما از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند.

اسکندری نسب گفت: سوالات در پایه های نهم و دوازدهم نیز براساس وضعیت قرمز طراحی شده  تا دانش آموزان مبتلا به بیماری کرونا نیز هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشند چرا  که در پایه نهم آزمون مجدد برگزار می شود و در پایه دوازدهم نیز اگر کسی به دلیل موجه بیماری نتوانست در آزمون شرکت کند، غیبت موجه محسوب شده و نمره صفر منظور نمی شود و در شهریور نمره کسب شده جایگزین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان به اولیای دانش آموزان تاکید کرد که ضرورتی ندارد والدین فرزندان خود را در مدرسه همراهی کنند، لذا درخواست می شود در حیاط مدارس به هیچ عنوان تجمع نکنند، چرا که به لحاظ مسائل بهداشتی می تواند آسیب زا باشد .

اسکندری نسب با بیان اینکه حدود 27 هزار دانش آموز پایه دوازدهم در نوبت خرداد ماه در امتحانات حضوری شرکت خواهند کرد، گفت: 326 حوزه آزمون برای برگزاری امتحانات آنها پیش بینی و تجهیز شده که نسبت به سال های گذشته 49 درصد رشد داشته است.

نظر شما