معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف کرمان:

بیش از ۵۵ هزار پرونده در دادگستری استان منجر به سازش شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۱:۰۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۹۰۷۶
بیش از ۵۵ هزار پرونده در دادگستری استان منجر به سازش شد
معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان کرمان از ایجاد سازش در 55 هزار و 295 فقره پرونده در سال گذشته خبر داد و گفت: «از مجموع 188 هزار و 64 فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته، تعداد 188 هزار و 946 فقره مختومه شده است که نسبت به سال قبل از آن رشد 18 درصدی داشته است».

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی تقی‌زاده بیان کرد: «در حال حاضر 317 شورای حل اختلاف در 32 حوزه‌ی قضایی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد  228 شورا شهری و 89 شورا نیز روستایی است».

وی با اشاره به سازش در 55 هزار و 295 فقره پرونده در سال گذشته، افزود: «شوراهای حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته 91 هزار و 86 فقره پرونده را به صورت حکمی رسیدگی کرده‌اند».

تقی‌زاده ادامه داد: «از مجموع 188 هزار و 64 فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته، تعداد 188 هزار و 946 فقره مختومه شده است که نسبت به سال قبل از آن رشد 18 درصدی داشته است».

وی، نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته را 41 درصد اعلام کرد و افزود: «مجموع پرونده‌های مصالحه در شوراهای حل اختلاف در سال گذشته، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته است».

تقی‌زاده یادآور شد: «همچنین طی سال گذشته 14 هزار و 145 فقره پرونده با میانجیگری شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری به‌عمل آمده است».

وی افزود: «از آرای صادره در شعب شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته تنها 58/7 درصد مورد اعتراض واقع شده و مابقی بدون اعتراض قطعی شده‌اند که بیانگر اتقان آرای صادر شده در شعب شوراهای حل اختلاف است».

این مقام قضایی همچنین بیان کرد: «بالغ بر 86 درصد از اوراق قضایی درسال 1399 در شوراهای حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده است که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی، باعث تسریع در انجام امور قضایی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین می‌شود».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز