مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

رسانه‌ها اهمیت حضور در انتخابات را برای مردم تبیین کنند

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۸:۰۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۹۹۴۷
رسانه‌ها اهمیت حضور در انتخابات را برای مردم تبیین کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر تقویت انگیزه و امید در جامعه و پرهیز از تخریب و یأس‌آفرینی در شرایط حساس کنونی، گفت: «رفاقت در میدان رقابت، کلیدواژه‌ی رسانه‌های استان برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد».

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا علیزاده با بیان این‌که رسانه‌ها فارغ از هر طیف و جناحی همواره منافع ملی، امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور را سرلوحه اقدامات‌شان قرار داده‌اند، بیان کرد: «این موضوع در مقاطع حساسی چون انتخابات باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا فضای افکار عمومی به سمت امید و اعتمادسازی هدایت شود».

وی یادآور شد: «این روزها، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری و غیرخبری بیگانگان، به شدت، هدفمند و همسو در حال تخریب و پراکندن بذر یاس و دلسردی در جامعه هستند، بنابراین رسانه‌ها و اهالی رسانه‌ی دلسوز و متعهد می‌دانند در چنین شرایطی، تقویت حس همگرایی در عین رقابت‌های سالم انتخاباتی از نکات مهم و ظریف در این زمینه است».

علیزاده با بیان این‌که فضای مجازی به دلیل سهولت دسترسی، تاثیرگذاری قابل توجهی بین آحاد جامعه پیدا کرده است، افزود: «این فضا، زمینه‌ی بسیار خوبی برای گفتمان‌سازی، پاسخ به شایعات، تولید محتوای موثر، معرفی کاندیداها و سایر موارد دارد، اما در عین حال اگر مراقبت نشود، می‌تواند به محملی برای گسترش شایعه، ترویج بداخلاقی و تخریب‌های هدفمند علیه نظام اسلامی باشد، به همین دلیل حضور، مشارکت و داشتن برنامه در فضای مجازی از سوی فعالان رسانه‌ی استان در این روزها بسیار اثرگذار است».

وی تاکید کرد: «تبیین اهمیت انتخابات به عنوان بهترین و تنها راه ِ گشایش در کشور در همه‌ی زمینه‌ها، تبیین نقش مردم در انتخاب شرایط آینده‌ کشور، تبیین تبعات عدم مشارکت مردم در انتخابات و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در عین آرامش و پرهیز از دوقطبی کردن جامعه؛  نکاتی است که برای رسیدن به مشارکت حداکثری لازم است از سوی رسانه‌ها، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی مورد بررسی و تبیین قرار گیرد».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: «علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز اهمیت دارد و باید زمینه‌ی تقویت حضور حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح از سوی رسانه‌ها به جامعه شناسانده شود».

وی تاکید کرد: «رسانه‌ها و اهالی رسانه‌ استان همیشه تلاش کرده‌اند در جهت منافع ملی، تقویت بنیان‌های اجتماعی و پرهیز از تخریب شخصیت‌های شناخته شده در همه‌ی بخش‌ها حرکت کرده و عملکردی قابل دفاع، امیدآفرین و قانون‌محور داشته باشند و امیدواریم این رویه، همچنان با قدرت و قوت ادامه داشته باشد».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز