معاون دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

والدین و دانش‌آموزان نگران برگزاری امتحانات حضوری نباشند

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۴۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۰۵۷۷
والدین و دانش‌آموزان نگران برگزاری امتحانات حضوری نباشند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان درباره نگرانی والدین از حضور دانش‌آموزان در مدارس در شرایط کنونی کرونا بیان کرد: «بدون شک با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مسئله‌ای اتفاق نمی‌افتد. سال گذشته نیز دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم در آزمون‌های حضوری شرکت کردند و اتفاق خاصی نیفتاد».

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین صافی‌زاده با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان پایه‌ی نهم و دوازدهم اظهار کرد: همکاران ما استانداردهای فضای فیزیکی برای برگزاری آزمون‌ها را در نظر دارند و بررسی می‌کنند.

وی افزود: مدارس به ما معرفی و تیم‌های نظارتی تقسیم شده و اگر جایی مشکلی داشته باشد اطلاع‌رسانی خواهد شد تا نسبت به جایگزین آن مکان اقدام شود و ما به هیچ‌وجه راضی نیستیم جایی تایید شود که استاندارد نباشد.

صافی‌زاده بیان کرد: بحثی که موجب نگرانی است، حضور دانش‌آموزان قبل و بعد از آزمون در محل است و درخواست داریم فاصله‌ی فیزیکی رعایت شود، در فضای امتحان موردی نیست و لازم است دانش‌آموزان از تجمع پرهیز کنند و والدینی که دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند باید به این مسئله توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: تهویه‌ی مناسب، وسعت فضا، تعداد دانش‌آموزان و ... فاکتورهای مدنظر برای تایید مکان آزمون است و این‌که مدرسه مورد تایید باشد و ممکن است جایی برای 20 نفر یا جایی برای 100 نفر تایید شود.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: تعداد مکان‌های برگزاری آزمون افزایش یافته و در تعداد دانش‌آموزان محدودیت وجود دارد و این طور نیست که هر تعداد دانش‌آموز در یک مکان باشند.

وی افزود: انتظار داریم برای هر دانش‌آموز فضای چهار مترمربع در نظر گرفته شود و همکاران ما به این مسئله توجه دارند و باید تهویه‌ی مطلوب در محیط وجود داشته باشد و در غیر این‌صورت باید مکان آزمون تغییر کند.

صافی‌زاده درباره‌ی نگرانی والدین از حضور دانش‌آموزان در مدارس در شرایط کنونی کرونا بیان کرد: بدون شک با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مسئله‌ای اتفاق نمی‌افتد و سال گذشته نیز دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم در آزمون‌های حضوری شرکت کردند و اتفاق خاصی نیفتاد، امسال نیز منوط به همکاری همه‌ی اعضایی است که در این آزمون حضور دارند که شامل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم‌پزشکی، دانش‌آموزان و الدین است و در صورتی که همکاری و همدلی باشد مسئله‌ی خاصی اتفاق نمی‌افتد و نگرانی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: اگر در جایی مدرسه‌ای بود که والدین احساس کردند مقررات بهداشتی رعایت نمی‌شود با مرکز بهداشت شهرستان تماس بگیرند که همکاران بررسی کنند تا یا مکان جایگزین ‌شود و یا تمهیدات اندیشیده شود تا تهدیدی وجود نداشته باشد.

وی درباره برگزاری کنکور نیز اظهار کرد: طبق سال قبل باید فضاهای برگزاری کنکور به ما معرفی و بررسی شود که در زمان خودش اقدام می‌کنیم و تمهیدات اندیشیده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز