سفیر ایران در هند:

امکان همکاری کرمان و هند در محصولات کشاورزی و سنگ های ساختمانی وجود دارد

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۸:۳۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۲۰۱۸
امکان همکاری کرمان و هند در محصولات کشاورزی و سنگ های ساختمانی وجود دارد
سفیر ایران در هند گفت: امکان همکاری کرمان و هند در حوزه های مختلف به ویژه محصولات کشاورزی به ویژه پیاز و سنگ‌های ساختمانی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی چگینی در نشست بررسی همکاری‌های اقتصادی کرمان و هند افزود: بخش خصوصی باید در کنار دولت موانع صادرات را برطرف و زمینه ارائه آموزش صحیح صادرات و واردات برای تجار را فراهم کند. وی یکی از زمینه های همکاری دو طرف را پیاز عنوان کرد و افزود: قُطر محصول پیازی که به هند صادر می شود نباید بیش از 5 سانتیمتر باشد و یا میزان سمومی که استفاده شده باید شامل استانداردهای مربوطه باشد که تجار ایرانی باید این مسائل را آموزش ببینند و رعایت کنند.

چگینی، به موضوع تهاتر با هند اشاره و اظهار کرد: تهاتر معامله‌ای برد- برد است که به عنوان مثال می توان لوازم صنعتی از هند وارد و محصولات کشاورزی به آن کشور صادر کرد و یا به عنوان اقتصاد مکمل در زمینه های معدنی، صنعتی، استارت‌آپ‌ها، بنگاه‌های کوچک و متوسط و خدمات فنی و مهندسی با هند همکاری داشت. سفیر ایران در هند خاطرنشان کرد: تجار می‌توانند از خدمات صندوق ضمانت صادرات برای ضمانت صادرات خود استفاده کنند و همچنین می توان از نمایندگی یوکو بانک هند در ایران برای امور مربوط به نقل و انتقالات بانکی و صادرات کالا کمک گرفت.

وی افزود: بخش دولتی باید بستر امضای قرارداد PTA در خصوص تعرفه های ترجیحی و همچنین سند قضایی در امور مدنی و تجاری را فراهم آورد تا تعرفه های محصولات صادراتی ایران به هند کاهش یابد. سفیر ایران در هند تصریح کرد: استان کرمان در زمینه سنگ های ساختمانی از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید تلاش‌های بیشتری برای فراهم آوردن زمینه همکاری دو طرف انجام شود.

نظر شما