رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

تهاتر، می‌تواند به توسعه صادرات کرمان به هند کمک کند

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۸:۴۸:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۲۰۳۵
تهاتر، می‌تواند به توسعه صادرات کرمان به هند کمک کند
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: پیشنهاد می شود موضوع تهاتر به عنوان یک راهکار میان‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شود و با همکاری سفارت ایران در هند برنامه راهبردی صادرات در هند را دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست بررسی همکاری‌های اقتصادی کرمان و هند اظهار داشت: سفیر ایران در هند به همسویی و شباهت استان کرمان در بخش های مختلف اقتصادی با یکی از استان های کشور هند اشاره کرد که در این رابطه می توان اطلاعات اقتصادی و پتانسیل های استان کرمان را به سفارت ایران در هند ارسال کرد و سفیر متناسب با این ظرفیت ها و توانمندی ها، استان متناظر در هند را به استان کرمان معرفی کند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان افزود: یکی از استان‌های هند می‌تواند به عنوان خواهرخوانده استان کرمان معرفی و سپس تفاهم نامه همکاری امضا شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود موضوع تهاتر به عنوان یک راهکار میان‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شود و با همکاری سفارت ایران در هند برنامه راهبردی صادرات در هند را دنبال کنیم.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه در برنامه همکاری های خود با هند در نظر داریم تا تجارت سنتی را به تجارت مدرن و به روز تبدیل کنیم، اظهار کرد: تاسیس بخش تجاری و یا میز کرمان برای همکاری اتاق بازرگانی و سفارت ایران در هند در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: امیدواریم بهره‌مندی از تعرفه‌های ترجیحی و حرکت به سمت موافق‌نامه‌های تجارت ترجیحی (PTA) در سال جاری در دستور کار قرار داده شود. وی افزود: استفاده از ظرفیت هندی های ایرانی الاصل برای سرمایه گذاری، بهره وری آب و کار مشترک برای تدبیر آب استان، شرکت هایIT  و ICT، ایجاد شرکت‌های خلاق در حوزه انرژی از دیگر محورهای همکاری خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز