جاعل اسناد قضایی و ملکی در کرمان دستگیر شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۸:۵۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۴۲۰۲
جاعل اسناد قضایی و ملکی در کرمان دستگیر شد
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: جاعل حرفه‌ای که با جعل اوراق قضایی، مهر و امضاء قضات، اقدام به جعل اسناد قضایی می‌کرد، پس از شناسایی توسط نیرو‌های حفاظت و اطلاعات دادگستری کرمان و زمانی که تلاش می‌کرد اسناد و مدارک ارتکاب جرم را از بین ببرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی شفیعی از دستگیری جاعل اسناد قضایی و ملکی خبر داد و بیان کرد: «این جاعل حرفه‌ای ۴۷ ساله با جعل اوراق قضایی، مهر و امضاء قضات، اقدام به جعل اسناد قضایی می‌کرده است و در مواردی اسناد مربوط به نهاد‌های امنیتی و انتظامی را نیز جعل کرده است».

وی با اشاره به این‌که کار شناسایی این جاعل پس از دریافت گزارشات مردمی و دقت نظر حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد استان کرمان انجام شده است، افزود: «این جاعل در استان‌های کرمان و هرمزگان و شهرستان جیرفت فعال بوده که با سوءاستفاده از سادگی مردم اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرده است».

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با بیان این‌که پس از صدور دستورات قضایی و اجرای اقدامات فنی و اطلاعاتی، محل اختفاء و استقرار این فرد شناسایی شد، خاطرنشان کرد: «نیرو‌های حفاظت و اطلاعات دادگستری و نیز ثبت اسناد و املاک استان کرمان در تحقیقات اولیه پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی، جاعل را شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی، مخفیگاه وی را پیدا کردند و نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد فرار داشت، در شهر کرمان دستگیر شد».

وی با تاکید بر این‌که پرونده‌ی این جاعل در شعبه‌ی اول بازپرسی در حال رسیدگی است، گفت: «تاکنون در جریان این پرونده یک نفر دستگیر شده است و کار شناسایی همدستان احتمالی وی نیز ادامه دارد».

شفیعی با اشاره به کشف بخش زیادی از ادوات جعل و اسناد جعلی آماده توسط این جاعل، اظهار کرد: «وی در جریان دستگیری خود تلاش داشت که اسناد و مدارک ارتکاب جرم را از بین ببرد که موفق نبود».

وی ادامه داد: «این فرد در جریان اقدامات غیرقانونی خود مبالغ هنگفتی را از افراد دریافت کرده است که کار شناسایی مالباختگان احتمالی نیز در دست انجام است».

شفیعی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه بر شناسایی و برخورد با فساد، خاطرنشان کرد: «توصیه می‌شود که مردم با استفاده از سامانه‌های آنلاین و به‌روز فعال شده در قوه قضاییه از جمله سامانه‌های «تصدیق اصالت سند مالکیت» و «تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی» نسبت به دریافت اصالت اسناد اقدام کنند».

وی افزود: «مردم می‌توانند گزارشات خود را از طریق سامانه‌ی ۱۵۸۰، یا با شماره تلفن ۳۱۲۲۶۳۳۹ و یا با مراجعه حضوری به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان ارائه کنند»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز