کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی با نرم افزار رسید ساز جعلی

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۱۲:۵۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۴۸۶۵
کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی با نرم افزار رسید ساز جعلی
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با استفاده از نرم افزار های رسید ساز جعلی مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ امین یادگار نژاد در این خصوص اظهار داشت: در کلاهبرداری از طریق رسید ساز جعلی کلاهبردار با استفاده از شماره کارت فروشنده اقدام به ساخت یک رسید تقلبی با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی می کند.

وی افزود: سپس بدون پرداخت هر گونه وجهی تصویر رسید ساخته شده را برای قربانی ارسال می‌کند و عنوان می‌کند که مبلغ مورد نظر به حساب آن انتقال داده شده است و چون این رسید کاملا شبیه به رسیدهای بانکی است به آن اعتماد می کنند.

این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی یک متهم در این خصوص خبر داد و گفت: نمونه این شگرد کلاهبرداری پرونده ای ارجاعی به این پلیس بود که در آن فردی کلاهبردار با خرید گوشی تلفن همراه از یک فروشنده طی 6 مرحله بدون پرداخت هیچ گونه وجهی، تنها با ایجاد رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری به ارزش 3 میلیارد و  700 میلیون ریال کرده بود و بر اساس اعتمادی که فروشنده به خریدار داشته بدون اخذ موجودی یا بررسی پیامک بانکی کالا را با تمامی وسایل جانبی به خریدار تحویل داده تا اینکه پس از گذشت چند روز در زمان بررسی موجودی حساب متوجه می شود که از وی کلاهبرداری شده است.

سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه رسیدساز جعلی در واقع روشی است که با استفاده از آن می‌توان رسیدهای بانکی را جعل و در اختیار دیگران قرار داد به شهروندان  خصوصا فروشندگان محترم توصیه می کنیم که اقدام به فعال سازی سرویس ارسال پیامک برای تراکنش های انجام شده با کارت بانکی کنند.

وی همچنین افزود: کاربران بایستی پس از فروش کالا یا خدمات شخصی، صحت واریز پول به حساب خود را بررسی کرده تا از موجودی حساب خود مطمئن شده و بنا را بر اعتماد نگذاشته تا مورد کلاهبرداری واقع نشوند.

این مقام مسئول در خاتمه سخنانش بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ، همچنین شماره تماس ۲۴۶۰۳ ۲۱۸ ۰۳۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

نظر شما