رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

تعداد زیادی از بیماران بستری کرونا در کرمان، ساکنین جنوب و شرق استان هستند

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۵:۴۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۵۷۴۶
تعداد زیادی از بیماران بستری کرونا در کرمان، ساکنین جنوب و شرق استان هستند
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان ها، ساکنین منطقه جنوب و شرق استان هستند و از ۲۰۳ بیمار بستری در بیمارستان افضلی پور، ۵۳ نفر مربوط به جیرفت، بم و سیرجان است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا رشیدی نژاد در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: بیماران بستری در بیمارستان‌های استان کرمان به ۶۴۰ مورد رسیده بود که آخرین عدد در شب گذشته ۸۲۰ بیمار بستری را نشان می‌دهد و پنج درصد این آمار مربوط به حوزه علوم پزشکی کرمان است.

وی افزود: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان ها، ساکنین منطقه جنوب و شرق استان هستند و از ۲۰۳ بیمار بستری در بیمارستان افضلی پور، ۵۳ نفر مربوط به جیرفت، بم و سیرجان است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: در هفته گذشته شهر قرمز در استان کرمان نداشتیم و اکنون سه شهر با وضعیت قرمز داریم و دو استان همجوار ما وضعیت نامناسبی دارند و قطعا مراودات و تردد‌هایی که وجود دارد، موجب می‌شود وضعیت شهرستان‌های جنوبی ما در معرض خطر باشد.

وی بیان کرد: تقاضا داریم فرمانداران این مناطق توجه ویژه داشته و از تجمعات پرهیز شود و در رفت و آمد‌ها در تعطیلات پیش رو به ویژه از سمت استان هرمزگان دقت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تاکید داریم روسای دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی آمادگی در شهرستان‌ها بدهند که بیمارستان‌های این مناطق آماده باشند، گفت: وظیفه داریم در حوزه درمان و بهداشت آمادگی داشته و توقع داریم ادارات و مسئولان اصناف گروه بندی را رعایت کنند.

وی افزود: پیش بینی خوبی نداریم و سیستان و بلوچستان دارد پیک می‌زند و شیب صعودی قابل توجهی دارد و در هرمزگان نیز وضعیت بستری کرونا خوب نیست و در کرمان این وضعیت آغاز شده و امیدواریم وضعیت سینوسی باشد و جنوب استان مشابه سال گذشته نشود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: درخواست داریم اماکن ورزشی تا زمانی که در این ناپایداری قرار داریم، بسته بمانند. دکتر"حسین صافی زاده" معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در مجموع نوسانات بستری‌های مشکوک و قطعی کرونا در استان کرمان وجود دارد و می‌توان گفت عملا از پیک قبلی خارج نشده ایم.

وی افزود: تعداد مرگ و میر در هفته گذشته در استان کرمان کمتر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز