استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرد:

لزوم کنترل جدی ورودی‌های استان از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان/ اخبار ناگواری از افزایش بیماری داریم/ فرمانداران به هیچ تجمعی اجازه ندهند

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۲:۵۸:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۶۱۲۳
لزوم کنترل جدی ورودی‌های استان از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان/ اخبار ناگواری از افزایش بیماری داریم/ فرمانداران به هیچ تجمعی اجازه ندهند
استاندار کرمان با تاکید به فرمانداران برای کنترل ورودی‌های بین‌استانی از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گفت: تبلیغات انتخابات باید به بستر فضای مجازی برده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در هفتاد و هفتمین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس با ابراز تاسف از تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های استان به وضعیت قرمز و نارنجی عنوان کرد: طبق هشدارهای قبلی، متاسفانه وضعیت استان در حال تغییر بوده و طبیعی است که به واسطه همجواری با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، اولین استان متاثر از افزایش بیماری در این دو استان باشیم.

وی به قرمز شدن سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک اشاره کرد و افزود: وضعیت بسیار نگران کننده است، طبق گزارش‌های وزارت بهداشت با توجه به اینکه واکسیناسیون کرونا در ایران کامل نشده و تا شهریور ماه به واکسیناسیون عمومی می‌رسیم، اگر سطح مبتلایان در ایران بالا رود حتما افزایش مرگ و میر خواهیم داشت.

استاندار کرمان از آمادگی استان برای مقابله با کرونا نام برد و تاکید کرد، دانشگاه‌های علوم پزشکی و همه دستگاه‌های حمایتی مروری بر شرایط داشته خود داشته باشند.

زینی‌وند بیان کرد: امیدواریم شاهد افزایش بیماری نباشیم، اما با عرض تاسف ممکن است تا دو هفته دیگر وارد پیک جدید شویم و برخلاف دوره‌های گذشته، کرمان جزو استان‌های اول ورود به پیک جدید خواهد بود.

استاندار کرمان به فرمانداران تاکید کرد تا کنترل ورودی‌های بین‌استانی از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان را با شدت انجام دهند و ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی، کنترل ورودی‌ها توسط نیروی انتظامی و تردد شبانه در همه شهرستان‌ها با دقت اجرا شود.

زینی‌وند اظهار داشت: تبلیغات انتخابات باید به بستر فضای مجازی برده شود و فرمانداران با پیش‌فرض پیک پنجم برای انتخابات برنامه‌ریزی کنند و تمهیدات لازم را بیندیشند

استاندار کرمان بیان کرد: تالارها و ورزشگاه باید تعطیل باشند و فرمانداران در صورتی که کانونی را شناسایی کردند که تجمعی ایجاد می‌شود بلافاصله دستور محدودیت بدهند.

وی با بیان اینکه در اعمال دورکاری مدیران اختیاراتی دارند، خاطرنشان کرد: مدیران در صورتی تشخیص بر اختلال در خدمت‌رسانی با دورکاری می‌دهند، می‌توانند تصمیم لازم را اتخاذ کنند، اما اصل طرح نباید زیر سوال رود.

زینی‌وند گفت: فرمانداران به هیچ تجمعی مجوز ندهند و در خصوص انتخابات نیز دستورالعمل‌هایی ابلاغ شده است که اجرایی کردن آنها لازم و واجب است.

استاندار کرمان اظهار داشت: در خصوص تالارها هیچ اجازه بازگشایی نمی‌دهیم و فقط رستوران تالارها به صورت بیرون‌بر و در فضای باز مجاز به فعالیت هستند.

نظر شما