یادداشتی از شمشاد عزیزی

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان با توسعه ورزش همگانی

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۴:۳۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۶۲۱۸
امروزه ورزش از جذاب‌ترین فعالیت‌های اجتماعی است که می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی همه اقشار جامعه و تمامی سنین تاثیرگذار باشد.

فعالیت‌های ورزشی باعث سلامت جسمی و روحی شهروندان می‌شود و ما به دنبال شهر سالم، زندگی سالم و جامعه سالم هستیم.

توسعه ورزش همگانی یکی از وظایف اجتماعی دولت‌ها در قبال شهروندان و یکی از حقوق شهروندی تلقی می‌گردد پس لازم است که سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در جهت توسعه و ارتقاء ورزش همگانی در جامعه متناسب با نیازها و خواسته‌های شهروندان تنظیم شود.

توسعه ورزش همگانی به حفظ سلامتی و نشاط شهروندان و تغییر سبک زندگی حرکتی آنان می‌انجامد و با مدیریت و سازماندهی فرصت‌های ورزشی به سمت عوامل توسعه ورزشی و ابتکارات جدید، گام برداشته می‌شود.

تحقیقات انجام شده در مورد اثر فعالیت‌های ورزشی بر سلامت جسمی، روانی، طول عمر، شادابی، گسترش روابط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت، باعث شده تا مشارکت مردم در ورزش‌ها و به ویژه شرکت آن‌ها در انواع ورزش‌های همگانی در جهان افزایش یابد و کشورهای پیشرفته در برنامه‌ریزی و ساماندهی ورزش همگانی با هم رقابت نمایند و مرتب در حال ارائه برنامه‌های خلاقانه برای رشد ورزش‌های همگانی باشند و ضرورت توجه به ورزش همگانی، خواه از طرف دولت برنامه‌ریزی و توسعه و خواه از طرف مردم برای مشارکت در ورزش‌ها، شک و شبهه‌ای وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز