رییس ستاد انتخابات استان کرمان عنوان کرد:

مشارکت مردم استان کرمان در همه انتخابات ها بالاتر از میانگین کشوری/۱۶۲۶ رای اولی در استان

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۰۹:۴۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۸۱۲۱
مشارکت مردم استان کرمان در همه انتخابات ها بالاتر از میانگین کشوری/۱۶۲۶ رای اولی در استان
رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در طول تاریخ برگزاری انتخابات در استان کرمان از اول انقلاب، همیشه آمار مشارکت مردم استان در انتخابات بالا بوده و در هر انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت مردم کرمان از میانگین کشوری بالاتر بوده است و در انتخابات امسال که در معرض توجه جهان اسلام هستیم باید آمار ما معنادارتر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدصادق بصیری در نشست خبری با اشاره به تلاش دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان کشور اظهار کرد: امیدواریم انتخاباتی امن، سالم و در تراز جمهوری اسلامی برگزار شود.

وی افزود: 9 استان کلیدی 60 درصد بار انتخابات را به عهده دارند و 60 درصد افراد واجد شرایط رای دادن در این استان ها حضور دارند که کرمان یکی از این استان هاست.

بصیری با اشاره به اینکه کرمان استان بزرگی است و وظیفه سنگینی داریم و باید تلاش کنیم تا مردم امیدوارانه در انتخابات شرکت کنند، گفت: استان کرمان محور مقاومت است و نام سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را با خود دارد و مورد توجه توجه کشور و جهان اسلام است و کرمان باید در این زمینه هم نقش ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در روز برگزاری انتخابات، از سه نقطه در شبکه های سراسری پخش مستقیم خواهیم اشت که این محل ها شامل گلزار شهداء، بیت الزهرا و حسینیه ثارالله است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: 59 میلیون و 310 هزار و 107 نفر واجد شرایط رای دادن در کشور داریم که یک میلیون و 392 هزار و 148 نفر رای اولی هستند.

بصیری با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات 28 خردادماه در استان کرمان وجود دارد، افزود: 2839 شعبه اخذ رای در استان داریم و 46 هزار نفر کار برگزاری انتخابات در استان را به عهده دارند و 10 هزار نفر نیروهای حفاظتی امنیت انتخابات را تامین خواهند کرد.

وی بیان کرد: 2 میلیون و 197 هزار و 572 نفر واجدین شرایط رای دادن در استان کرمان هستند که هزار و ۶۲۶ نفر رای اولی هستند و بیشترین واجدین شرایط به ترتیب در شهرستان های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت، بم، زرند، رودبار، شهربابک، کهنوج، عنبرآباد، بافت، بردسیر، قلعه گنج، منوجان، فهرج، ریگان، نرماشیر، ارزوئیه، راور، انار، رابر، فاریاب و کوهبنان حضور دارند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا، تعداد شعب اخذ رای در استان افزایش یافته، گفت: تلاش می شود شعب در فضای باز فعالیت داشته باشند و در جنوب به دلیل گرمای هوا مشکل داریم که سعی بر این است سالن با فضای وسیع و تهویه مناسب تامین شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 84 شهر با 440 کرسی شورای شهر در استان داریم، افزود: 2056 نفر کل ثبت نامی داوطلبان برای شورای شهر است که 1802 نفر تائید شدند و تفاوت آرای ثبت نامی و تائید شدگان به دلیل انصراف 98 نفر از داوطلبان است.

بصیری تصریح کرد: در بحث انتخابات شوراهای روستاها خیلی تلاش شد روستایی بدون شورا نماند زیرا به دلیل کرونا، عملکرد شوراهای قبل و کاهش تعدا ثبت نامی ها نگران روستاها بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: 2812 روستای واجد شرایط تشکیل شورا در استان داشتیم که از این تعداد 142 روستا دارای شورای پنج نفره برای 710 کرسی هستند و 2670 روستا شورای سه نفره برای 80 هزار و 10 کرسی دارند.

وی اظهار کرد: 16 هزار و 757 نفر در مرحله اول برای شرکت در انتخابات شوراهای روستای استان ثبت نام کردند و 15 هزار 682 نفر تائید صلاحیت شده اند و روند تائید صلاحیت ها هنوز ادامه دارد.

بصیری تصریح کرد: تشکیل شورا در 63 روستا در استان کرمان به حد نصاب نرسید که این روستاها خالی از سکنه بودند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در طول تاریخ برگزاری انتخابات در استان کرمان از اول انقلاب همیشه آمار مشارکت مردم استان در انتخابات بالا بوده و در هر انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت مردم کرمان از میانگین کشوری بالاتر بوده است و در انتخابات امسال که در معرض توجه جهان اسلام هستیم باید آمار ما معنادارتر باشد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 مشارکت کشور 73.33 درصد و مشارکت مردم استان کرمان 74.2 درصد بوده، گفت: همچنین میانگین مشارکت مردم ایران در انتخابات اسفند 98 کمتر از 50 درصد و در استان کرمان بالای 50 درصد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز