سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی عنوان کرد:

کاهش ۶۰ درصدی روابط تجاری ایران و مالزی

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۷:۲۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۹۵۳۷
کاهش ۶۰ درصدی روابط تجاری ایران و مالزی
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی با اشاره به اینکه از مالزی کائوچو و روغن نخل به کرمان صادر می شود، افزود: تحریم ها و ایجاد برخی محدودیت های ناشی از کرونا باعث افت 60 درصدی روابط تجاری بین دو کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی اصغر محمدی خاطرنشان کرد: برخی حوزه ها مانند روابط فرهنگی کرمان و مالزی در حوزه گردشگری، خواهرخواندگی ها؛ راه اندازی موسسات تحقیقاتی ویژه در بحث روغن ها برای توسعه همکاری های دانشگاه های کرمان و مالزی و ایجاد درگاهی برای همکاری های فناورانه باید تقویت شوند.

وی ادامه داد: مالزی آمادگی لازم و ظرفیت مناسب برای کمک به توسعه پارک های علم و فناوری و فعالیت های دانش بنیان دارد و همچنین در صنعت خودروسازی ظرفیت های خوبی در زمینه طراحی و قطعات خودرو وجود دارد. محمدی، تصریح کرد: مالزی در سال گذشته 52 میلیون دلار واردات خرما داشته که ایران با 9 میلیون دلار واردات رتبه دوم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی گفت: می توان از تجربه های مالزی در زمینه های جابه جایی شرکای تجاری، تجارت درون منطقه‌ای و تجارت با چین و سنگاپور استفاده و از استقرار پایگاه عملیاتی از بازار آنها بهره برد.

نظر شما