رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

اجرای پنجره واحد الکترونیکی می تواند زمینه همکاری مشترک کرمان و مالزی باشد

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۹:۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۹۵۵۳
اجرای پنجره واحد الکترونیکی می تواند زمینه همکاری مشترک کرمان و مالزی باشد
رئیس اتاق بازرگانی کرمان تهیه نقشه راه را پیش نیاز هر اقدام عالمانه برای توسعه همکاری های تجاری کرمان و مالزی دانست و گفت: مالزی در اجرای پنجره واحد الکترونیکی و توسعه صنعتی بسیار موفق عمل کرده که در این حوزه ها می‌توان زمینه همکاری مشترک را ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی طبیب زاده، در نشست مجازی توسعه همکاری های تجاری کرمان و مالزی افزود: از 20 کالای عمده صادراتی به مالزی، کرمان در 10 قلم مانند مس و مصنوعات مسی، چدن، آهن، میوه، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مبل و مصنوعات دستی و... دارای مزیت است و از سوی دیگر کالایی از مالزی مانند کائوچو در صنایع لاستیک کرمان کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: با مالزی می‌توان در زمینه محصولات حلال فعالیت گسترده‌ای داشت و در این حوزه سایر بازارهای آسیای میانه را نیز به دست آوریم. طبیب‌زاده، با تاکید بر اینکه مالزی از بازاهای هدف کرمان است، ادامه داد: راه‌اندازی مرکز تهاتر کالا بین ایران و مالزی و مشخص کردن بانکی در مالزی برای انتقال وجوه صادرات می تواند به افزایش مبادلات تجاری دو طرف کمک کند.

رئیس اتاق کرمان در ادامه بر حضور در نمایشگاه مجازی و فیزیکی مالزی تاکید کرد و گفت: یکی از موارد پیشنهادی برای توسعه روابط تجاری این است که واردکنندگان ایرانی ساکن در مالزی را شناسایی و آنها را برای قرار دادن کرمان در سبد کالایی خود تشویق و ترغیب کرد. طبیب زاده، خاطرنشان کرد: بحث خواهرخواندگی کرمان با یکی از استان های مالزی با جدیت پیگیری می شود و می توان از تجربیات موفق مالزی برای رشد اقتصادی و توسعه پایدار استفاده کرد.

وی از اهتمام ویژه استاندار در بحث صادرات قدردانی کرد و گفت: استان کرمان تصمیم جدی و قاطع در صادرات محصولات دارد و اقتصاد مبنی بر صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بالا نه صرفا مواد خام و اولیه مد نظر است. سیدمهدی طبیب زاده، با اشاره به اینکه اقتصاد بر پایه صادرات و دانش از اهداف استان است، افزود: در رسیدن به این هدف، بازار کشورهایی مدنظر است که موافقت نامه های بازاریابی برای محصولات ما اختصاص می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز