استاندار کرمان:

روند انتخابات در بستر امن داخلی انجام می شود/ حضور پرشور در انتخابات پشتوانه نظام است

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۰۷:۵۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۳۸۸۱
روند انتخابات در بستر امن داخلی انجام می شود/ حضور پرشور در انتخابات پشتوانه نظام است
استاندار کرمان گفت: آمادگی کامل و همه جانبه برای برگزاری انتخابات در تراز جمهوری اسلامی و در شأن مردم استان کرمان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات 28 خرداد ماه خبر داد و بیان کرد: 2842 شعبه اخذ رای در استان کرمان در نظر گرفته شده است، اعضای شعب آموزش های لازم را دیده‌اند و تعرفه‌ها و اقلام مورد نیاز انتخابات توزیع شده است.

استاندار کرمان ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی و تجمع رای‌دهندگان، تعداد شعب در این دوره انتخابات بیش از هفت درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: شهرها و شعب اخذ رای را به دقت مورد رصد قرار داده‌ایم و نیروهای نظامی و انتظامی در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند، هیچگونه نگرانی بابت برگزاری انتخابات امن و سالم نداریم، نیروهای دخیل در برگزاری انتخابات سازماندهی شده و آموزش دیده‌اند. حدود 45 هزار نفر کادر اجرایی و 10 هزار نفر نیروهای نظامی و انتظامی کار تامین امنیت را به عهده دارند.

استاندار کرمان تصریح کرد: رای‌گیری در روز 28 خردادماه ساعت هفت صبح آغاز می‌شود و تا ساعت 24 ادامه دارد، ضمن اینکه ستاد ملی کرونا مجوز تمدید مدت رای گیری تا ساعت 2 بامداد را داده است.

زینی‌وند درباره زیرساخت های الکترونیک به منظور برگزاری انتخابات گفت: دستگاه‌های احراز هویت در همه شعب اخذ رای مستقر است و اکثر فرآیند رای‌گیری به شیوه الکترونیک انجام می‌شود به غیر از شمارش آراء که تجمیع آن هم الکترونیکی است.

وی افزود: روند انتخابات در بستر امن داخلی انجام می شود و به کمترین آنتن دهی و امواج اپراتورها حساس است و شبکه در روز انتخابات به صورت رومینگ است؛ از کل شعب اخذ رای تقریبا حدود 50 شعبه سایر ممکن است در برخی نقاط روستایی از محدوده آنتن‌دهی خارج شوند که این مشکلی ایجاد نمی کند.

زینی‌وند ادامه داد: سامانه الکترونیکی از رای تکراری یا رای دادن با شناسنامه فردی که فوت شده، جلوگیری می‌کند. انتخابات کاملا سالم است و مردم اطمینان داشته باشند هر رایی که وارد صندوق شود همان نتیجه به مردم اعلام می شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: تمهیدات لازم بهداشتی اندیشیده و اقلام بهداشتی برای شعب اخذ رای تامین شده است، ضمن اینکه شعب سیار در هر شهر برای مبتلایان به کرونا دیده شده و مانعی برای رای گیری در روزهای کرونایی وجود ندارد.

زینی‌وند درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: انتخابات در نظام های مردم‌سالار دنیا ساز و کاری است که نتایج مختلفی را رقم می‌زند و فضای جدید و نیروهای جدید و چرخش نخبگان را موجب می‌شود که نشاط اجتماعی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: انتخابات باید پایانی بر همه منازعات و مانور همدلی، برادری، نشاط و انرژی جدید برای اداره بهتر امور باشد و در کشور ما باید این معنی بیشتر نمود داشته باشد.

زینی وند تصریح کرد: وقتی مشارکت بالایی داشته باشیم فردای انتخابات، نگاه دیگری به ما خواهد بود و رئیس جمهوری که با رای بالا انتخاب می شود در مسائل بین المللی و داخلی با قدرت بیشتری چالش ها را حل می کند.

وی بیان کرد: انقلاب ما مردمی است، اگر مردم گله‌مندی دارند و تحت تاثیر مضایقت‌های معیشتی گله‌مند هستند، راه حلش حضور پرشور در انتخابات است و مقام معظم رهبری همواره به حضور در انتخابات دعوت و تکلیف می کنند، چرا که حضور پرشور در حل چالش ها و مسائل کشور اثر بسیار فوق العاده‌ای دارد.

استاندار کرمان گفت: حضور پرشور پشتوانه نظام است، اگر مشارکت پایین باشد به روند قانونی و اداری کشور آسیبی نمی‌رساند، اما در صورت مشارکت بالا، رئیس جمهور ما در دنیا به چشم نماینده بیشتری از مردم دیده می شود و در داخل کشور مردم و نخبگان با نشاط بیشتری فعالیت داشته و حساسیت بر روی دولت آینده بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در طول 42 سال انقلاب که انتخابات برگزار شده هیچ وقت به لحاظ تاریخی شاهد هجمه‌ها، تجمیع مخالفان جهوری اسلامی و بسیج دلارهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی در فضای رسانه ای را مانند دوره کنونی نداشتیم.

زینی‌وند بیان کرد: مردم ما خیلی آگاه هستند، ممکن است دلخوری از بخش‌هایی از دولت داشته باشند اما جمهوری اسلامی را کشور خودشان می دانند و کشور مال مردم ایران است و فکر می کنم روز جمعه یک بار دیگر به این فضای مسموم رسانه ای دشمنانِ بی پشتوانه با مشارکت پررنگ خود پاسخ می دهند.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به موقعیت و جایگاه استان کرمان گفت: کرمان چند ویژگی دارد که آن را نسبت به استان های دیگر برجسته تر می کند و آن نقش برجسته‌اش در تاریخ انقلاب و تاریخ ایران است، این مسئله بعد از انقلاب نیز در جناح‌های مختلف همیشه سرمدار بوده و در تحولات کشور در سطح ملی نقش ایفا کرده است.

وی ادامه داد: اوج این تاثیرگذاری در پرورش و ظهور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و شکوفایی سردار بعد از شهادتش بیشتر شد و همه ایران و جهان اسلام به احترام او ایستاد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه با وجود شرایط کرونایی، از ده ها کشور زائرانی برای زیارت مرقد شهید سلیمانی به کرمان آمدند، اظهار کرد: مکتب حاج قاسم ویژگی هایی دارد و نخستین مسئله این است که مردم کرمان این مکتب را سر دستشان بگیرند و بروز آن در مراسم ملی، مذهبی و اوج آن در انتخابات است.

وی بیان کرد: براساس نظرسنجی های صورت گرفته، مشارکت مردم کرمان از میانگین کشور بالاتر است و درخواست دارم مردم با توجه به شرایط کرمان و نگاهی که دنیا و ایران به این استان دارد، حضورشان را در انتخابات به نمایش بگذارند و به هرکس که می خواهند رای بدهند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه درباره انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: در استان کرمان شرایط رقابتی خوبی ایجاد شده و حدود 98 درصد از کسانی که ثبت نام کردند، تائید صلاحیت شده و در صحنه رقابت حضور دارند.

وی افزود: 1792 نفر در 84 شهر استان کرمان برای 440 کرسی شورای شهر رقابت می کنند و در 2780 روستای واجد شرایط تشکیل شورا، 16 هزار و 99 نامزد انتخاباتی برای 8624 کرسی روز جمعه رقابت خواهند کرد.

زینی وند بیان کرد: در شهرهای بزرگ ما که جناح ها با هم رقابت می کنند، همه جناح ها لیست داده اند و نشاط خوبی وجود دارد و تبلیغات در حال انجام است. درخواست داریم نامزدهای انتخابات رعایت کنند؛ در برخی نقاط تخلفاتی شد و بعضا غیرقابل اغماض بود و فردی که در یکی از شهرها کار غیراخلاقی انجام داد، رد صلاحیت شد.

وی با اشاره به اینکه باید چارچوب ها و مسائل بهاشتی رعایت شود، افزود: درخواست داریم در نامزدهای شوراها رقابت برادرانه داشته باشند و کاری نکنند که باعث دلخوری نشود.

استاندار کرمان گفت: برخی نامزدهای شورا نشست های خانگی می گذارند که درخواست داریم این کار را انجام ندهند و در فضای باز تبلیغات کنند و تاکید را بر فضای مجازی بگذارند و با رعایت قانون تلاش کنند.

وی با اشاره به رصد فضای انتخاباتی توسط دستگاه قضائی، هیات نظارت و فرمانداران اظهار کرد: اعضای شورا همه مدیرانی هستند که به کمک مردم و دولت می آیند و مدیریت محله، شهر و روستای خود را به عهده می گیرند و درخواست من این است قانون شوراها را همیشه همراه داشته و در چارچوب قانون و کار خود حرکت کنند که می توانند بسیار در تحول منطقه تاثیرگذار باشند.

زینی وند در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نجابت کرمانی ها در رقابت سیاسی هم نمود دارد، از مردم کرمان تشکر کرد و افزود: خواهش می کنم مردم استان به این روند ادامه دهند و بعد از انتخابات برادری ها بیشتر شود.

وی تصریح کرد: کشور متعلق به مردم است، مسئولان می آیند و می‌روند و آنچه می‌ماند آینده و کشور ایران است، نباید صندوق رای را رها کرد چرا که برای انقلاب و نهاد انتخابات خون داده شده و هر چه به ساختارهای نظام از جمله انتخابات، کم اهمیت بدهیم، هدر این زحمات است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای رای دادن در روز انتخابات نیاز به انگشت زدن نیست، گفت: مردم باید در زمان رای دادن شناسنامه و کارت ملی همراه باشند و اگر کارت ملی نباشد، شماره ملی شان را داشته باشند که با آن احراز هویت می شوند.

وی در بخش پایانی سخنانش با عذرخواهی از مشکلات پیش آمده در تامین برق و آب در استان کرمان بیان کرد: مدیریت کردیم خاموشی به واحدهای مسکونی ندهیم به غیر از مواردی که مجبور شدیم. برخی دستگاه های استخراج رمزارز نیز مشکلاتی ایجاد کرده بود که در حال جمع آوری است و مزرعه رمزارز استان از مدار خارج شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در کرمان 1100 لیتر در ثانیه آب کم داریم، افزود: چند سال وضع اینگونه است و برای مدیریت موضوع راهی غیر از کاهش فشار آب و البته همه توان استان را پای کار آورده ایم تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

زینی وند تصریح کرد: کار دیگر استفاده از چاه های آب در اختیار دستگاه های مختلف است، هفت حلقه چاه در دست حفر داریم که با بهر برداری آنها 200 لیتر در ثانیه آب اضافه می کند.

وی بیان کرد: اقدامات موثری برای تامین آب پایدار از خلیج فارس اتفاق افتاده و امیدواریم با اجرای این طرح در دو سال آینده مشکل آب شرب شمال استان کرمان را حل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز