استاندار کرمان در بازدید از کارخانه گلاب زهرا و باغ‌های گل محمدی بردسیر:

امیدواریم بخش کوچکی از خسارت شدید وارده به کشاورزان را جبران کنیم

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۰۷:۵۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۶۹۷۱
امیدواریم بخش کوچکی از خسارت شدید وارده به کشاورزان را جبران کنیم
استاندار کرمان با اشاره به خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی گفت: استمهال وام‌ها و کمک‌های بلاعوض و برآورد خسارت‌ها انجام شده و به تناسب بودجه دولت امیدواریم بتوانیم بخش کوچکی از خسارت شدید وارده به کشاورزان را جبران کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ استاندار کرمان در سفر به بردسیر از جاده‌های حادثه‌خیز این شهرستان بازدید و اضطرار در اصلاح این مسیرها با توجه به سوانح و تلفات بالای جاده‌ای را مورد تاکید قرار داد.

زینی‌وند با عنوان کرد: هر اندازه که بتوانیم از امکانات استان برای اصلاح بخشی از این نقاط حادثه خیز استفاده می‌کنیم.

استاندار کرمان همچنین از کارخانه گلاب زهرا و باغ‌های گل محمدی بخش لاله‌زار دیدن کرد.

وی با اشاره به درآمد ثابت و تضمینی خرید گل از باغ‌های گل محمدی این بخش به مزارع خرد و لزوم ایجاد ارزش افزوده برای آنها اشاره داشت و گفت: امسال سرمازدگی به شدت به مزارع و باغ‌های شمال و جنوب استان آسیب وارد کرد، ساز و کار و بیمه نمی‌تواند جبران خسارات کامل وارده به کشاورزان را داشته باشد و از سویی مردم انگیزه‌ای برای بیمه کردن مزارع ندارند.

دکتر زینی‌وند از پیش‌بینی راه‌های مختلف برای کمک به کشاورزان خسارت دیده نام برد و بیان کرد: استمهال وام‌ها و کمک‌های بلاعوض و برآورد خسارت‌ها انجام شده و به تناسب بودجه دولت امیدواریم بتوانیم بخش کوچکی از خسارت شدید وارده به کشاورزان را جبران کنیم.

شایان ذکر است، ۳ هزار هکتار باغ‌ گل محمدی در شهرستان بردسیر زیر کشت است و کارخانه گلاب زهرا به عنوان برند جهانی، صادرات محصولات اسانس، گلاب و دیگر عرقیجات گیاهان دارویی را به کشورهای اروپایی انجام می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز