آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کرمان تا ۵ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۴:۵۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۴۸۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کرمان تا ۵ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کرمان تا 5 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در ستاد کرونا استان کرمان افزود: آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان های جنوبی و شرقی این استان به دلیل مجاورت با استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان روند افزایشی پیدا کرده و در جنوب استان سقف ظرفیت تخت های بستری تقریبا تکمیل و تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: در یک ماه و نیم گذشته روند بستری بیماران در بیمارستان های استان کرمان ثابت مانده به طوری که بین ۷۵۰ تا ۹۰۰ بیمار در روز تخت های بیمارستانی را اشغال می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه آمار مرگ و میرها در این بازه زمانی استان کم نشده است اظهار داشت: اما در کل کشور و در برخی از استان ها روند ابتلا به بیماری نزولی شده بود، اما در حال حاضر سیر نزولی ابتلا در کشور کاهش یافته و در برخی از استان های کشور روند بیماری افزایشی است.

وی ادامه داد: هرچند در استان کرمان پروتکل های بهداشتی کرونا رعایت می شد اما در برخی اوقات به دلایل مختلف پروتکل شکنی انجام شد که هم اکنون شاهد افزایش بیماری هستیم.

رشیدی نژاد گفت: در حال حاضر ۸۶۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند که نیمی از این تعداد مثبت قطعی و مابقی از نظر ما بیمار هستند و ۵۶ نفر آنها زیر دستگاه ونتیلاتور  قرار دارند که باید مدنظر داشت ۹۰ درصد بیماران در این وضعیت فوت می کنند.

وی تاکید کرد: از سازمان ها و ادارات استان کرمان درخواست داریم تا تقاضای برگزاری همایش و جلسات استانی نکنند که با آن موافقت نمی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه روزانه به طور متوسط هفت نفر در کرمان فوت می کنند افزود: بازرسی ها به قوت خود باقی است و باید با شدت بیشتری انجام شود و حمایت های معیشتی، خانوادگی و خدماتی نیز ادامه یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز