استاندار کرمان:

اندیشه‌های شهید بهشتی در راهبردهای جمهوری اسلامی راهگشا هستند

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۰۷:۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۹۶۲۶
اندیشه‌های شهید بهشتی در راهبردهای جمهوری اسلامی راهگشا هستند
استاندار کرمان با بیان اینکه شاکله و هویت دستگاه قضائی باثبات و ستون فقرات نظام است، گفت: اندیشه‌های شهید بهشتی همچنان در راهبردهای جمهوری اسلامی راهگشا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند استاندار کرمان در دیدار با اعضای شورای قضائی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر عنوان کرد: اندیشه‌های شهید بهشتی همچنان در راهبردهای جمهوری اسلامی راهگشا است.

وی به رسالت سنگین قوه قضائیه اشاره داشت و ادامه داد: تاثیرگذاری رفتار، رای و عمل هر عضو قوه قضائیه می‌تواند از یک دولت هم در رویکرد و نگاه مردم به عدالت و راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی بیشتر باشد.

استاندار کرمان تصریح کرد: دستگاه قضا در رفع موانع تولید، تنظیم بازار و دیگر موارد که ما به لحاظ محدودیت‌های مقرراتی در دولت با بن‌بست مواجه می‌شویم، دستگاه قضا تمام قدر همراه ماست.

زینی‌وند از همراهی دستگاه قضا در انتخابات دوشادوش مجریان برگزاری انتخابات قدردانی کرد و ابراز داشت: هم‌افزایی و همدلی بخش‌های مختلف دستگاه قضا از جمله اسناد، زندان‌ها، پزشکی قانونی و بازرسی کل همیشه داشته‌ایم و جلوگیری از یکسری مسائل را محقق کرده است.

وی در ادامه، برگزاری انتخابات 1400 را مورد اشاره قرار داد و گفت: این انتخابات به واسطه شرایط مختلف، پیچیدگی خاص خود را داشت که با هوشمندی ملت ایران و سخنرانی رهبر معظم انقلاب، به شکل آبرومند در سطح شرایط کنونی برگزار گردید و رئیس جمهوری با رای قابلی انتخاب شد.

استاندار کرمان، انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی را به عنوان رئیس جمهور و تجربه ایشان در دستگاه قضا را در ایجاد تحولات موثر دانست.

دکتر زینی‌وند تصریح کرد: شاکله و هویت دستگاه قضائی باثبات و ستون فقرات برای هر نظام است‌ و طی سال‌های اخیر شاهد تحولات مثبت زیادی در این قوه بوده‌ایم که امیدواریم سرعت گیرد و محرکی برای بخش‌های دیگر کشور باشد.

استاندار کرمان بر تعامل قوه مقننه، مجریه و قضائیه در اصلاح قوانین نیز تاکید کرد و افزود: یکی از علل ورودی پرونده‌ها و زندان‌ها، ریشه در قوانین دارند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب دستور بر تصویب سیاست‌های کلی نظام جامع قانون‌گذاری را دادند.

وی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات متورم ناکارآمد، کشور را فلج کرده است و اگر این قوانین و رویکرد مدیریت اصلاح و متحول نشود، هیچ دولتی قادر به حل معادلات پیچیده کنونی و ریشه‌کنی فساد نیست.

زینی‌وند گفت: عدم شفافیت در قوانین، امضاهای طلایی و کارمند محور بودن از مسائلی است که بر فساد دامن می‌زند و لذا راه‌اندازی سامانه‌ها تاثیر به سزایی در شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز