مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود / توجه به ورزش بانوان در دستورکار مجموعه ورزش استان است

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۴:۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۳۵۷۵
ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود / توجه به ورزش بانوان در دستورکار مجموعه ورزش استان است
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به وجود دغدغه‌ها و مشکلات در زمینه تعدد پرنده‌های قضایی درمجموعه دادگستری اشاره و عنوان کرد: ظرفیت مجموعه ورزش و همچنین سمن‌های جوانان اگر درست مسیرگذاری و قید گذاری شود، قطعاً می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میثم پاریزی با بیان اینکه مجموعه‌های سرپوشیده مکان‌های مناسبی برای استفاده جامعه ورزش به خصوص بانوان هستند، تصریح کرد: توجه به ورزش بانوان در دستورکار مجموعه ورزش استان است و ۵۰ درصد جامعه هدف ورزش استان، بحث بانوانند که امیدواریم هم با توسعه زیر ساخت‌های اختصاصی این حوزه و هم باحمایت‌هایی که در مجموعه ورزش از بانوان خواهیم داشت، بتوانیم نیازهای ورزش این حوزه را محقق کنیم.

او با بیان اینکه ۳ طرح ملی طی پارسال به میزبانی استان کرمان برگزار شده است، گفت: یکی از این طرح ها، طرح شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی است که دبیرخانه این شبکه در کرمان به عنوان پایلوت کار، وجود دارد و به آسیب‌های مناطق حاشیه نشین شهر‌ها به صورت اختصاصی توجه دارد و مسائل و مشکلات را بررسی می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به وجود دغدغه‌ها و مشکلات در زمینه تعدد پرنده‌های قضایی درمجموعه دادگستری اشاره و عنوان کرد: ظرفیت مجموعه ورزش و همچنین سمن‌های جوانان اگر درست مسیرگذاری و قید گذاری شود، قطعاً می تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

پاریزی سامانه ملی امید زندگی را یکی دیگر از طرح های ملی برگزار شده در استان کرمان عنوان کرد و افزود: این سامانه، یک سامانه مشاوره‌ای است که تامین کننده نیاز‌های جوانان و نوجوانان است که به صورت یک اپلیکیشن در تمام لحظات پاسخگوی نیاز‌های مشاوره‌ای است.

او تصریح کرد: این سامانه می تواند بسیاری از آسیب‌هایی که به دلیل هیجانات لحظه‌ای در جوانان ایجاد می شود، را کاهش می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از ۲۱ مجموعه مدیریتی و دستگاه‌هایی که در ستاد‌های ساماندهی عضو هستند، خواست: با اشراف به دستورالعمل‌های این حوزه، در جلسات حضور یابند و از ظرفیت‌های ایجاد شده به خوبی بهره ببرند.

او کنگره علمی مشارکت‌های اجتماعی را سومین طرح ملی اجرا شده به میزبانی استان کرمان طی سال گذشته برشمرد و بیان کرد: این طرح در اسفندماه با دعوت از اساتید برجسته کشوری به میزبانی کرمان برگزار شد و توانست تاثیر گذار باشد.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش از مشارکتی که در سراسر استان کرمان برای داشتن انتخاباتی پرشور بوجود آمد، قدردانی کرد و گفت: جا دارد از جامعه ورزش و جوانان با تاثیری که بر این امر مهم داشتند، تشکر کنم.

او افزود: طبق آمار رسمی، ۳۰ درصد از جوانان استان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و۱۰۰ هزار نفر در گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار می گیرند که مستقیما با مجموعه ورزش و جوانان ارتباط دارند و در بخش‌های مختلف توانستند تاثیر گذار و نقش آفرین باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در سال 1400 نیز کرمان میزبان برگزاری دوره دانش افزایی آنلاین ویژه مدیران وشاغلان در مراکز مشاوره از سراسر کشور بود که این دوره می تواند برای تمامی کسانی که در این مراکز کار می کنند و دستگاه هایی که به نوعی متولی هستند، با دادن مشاوره درست در زمان و گروه سنی‌های مختلف، شاهد کم کردن آسیب‌های اجتماعی و در نهایت کاهش پرونده‌های قضایی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز