استاندار کرمان:

کمپ استعدادیابی و تیم‌های ملی فوتبال در کرمان احداث می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۷:۵۴:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۴۳۲۴
استاندار کرمان از محل پیشنهادی اجرای کمپ استعدادیابی و تیمهای ملی فوتبال بازدید و با رییس فدراسیون فوتبال در این محل گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند با بیان اینکه پروژه مرکز استعدادیابی شرق کشور، کرمان را به مرکزی برای آموزش، استعدادیابی و توسعه زیرساخت ها و ارتقای فوتبال در سطح بین المللی تبدیل می‌کند.

استاندار کرمان افزود: استان کرمان باوجود ظرفیت هایی مانند نیروی انسانی و اقتصادی یکی از قطب ها در تمامی رشته های ورزشی به‌ویژه فوتبال تلقی می‌شود که باعث افتخار است.

دکتر زینی وند تصریح کرد: رییس دوره جدید فدراسیون فوتبال کشور از علاقه مندان و با تجربه‌های این حوزه و دارای ارادت قلبی به کرمان و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که از روزهای آغاز کار خود در انجام امور کاری با توجه به ظرفیت‌ها، تیم ها و استعدادها پیشگام شد.

وی با اشاره به نخستین سفر کاری شهاب الدین عزیزی خادم به استان کرمان گفت: پس از بررسی ها مقرر شد اجرای چند ایده برای شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار گیرد و سفر امروز نیز به‌همین منظور صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: پس از جمع بندی با فدراسیون فوتبال، نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد: مرکز استعدادیابی برای جنوب شرق کشور در استان کرمان زیر نظر فدراسیون احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: پس ازرایزینی های اولیه زمین اجرای طرح در مجموعه ورزشی امام علی(ع) پیشنهاد شد که باوجود زیرساخت‌ها پس از کلنگ زنی ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

زینی وند افزود: ساختار این پروژه فراهم شده، سازوکار آن را در استان انجام دادیم و زمین آماده واگذاری به فدراسیون فوتبال است و شرکت های بزرگ استان کرمان نیز در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در این پروژه اعلام امادگی کردند.

وی عنوان کرد: این طرح به‌زودی با حضور نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و شرکت‌های این استان نحوه مشارکت دستگاه‌ها مشخص می‌شود و سریعتر باید این کار را انجام دهیم.

زینی وند بیان داشت: اکنون صنایع بزرگ معدنی استان کرمان باشگاه هایی دارند که سال‌ها اعتبارات کلانی را برای خرید بازیکن به خارج استان منتقل می‌کنند در حالی‌که عمده بازیکنان و شاکله این تیم‌ها با وجود ظرفیت نیروی انسانی استان، باید بومی باشند و بازیکنان تکمیلی را از دیگر استان ها بیاوریم.

وی تاکید کرد: هیچ‌استانی مثل کرمان ظرفیت راه اندازی مرکز استعدادیابی فوتبال را ندارد و به زودی سازو کار ساخت آن را اعلام می کنیم. همه کارهای قانونی این پروژه در استان کرمان انجام شده اما تا تعریف سازوکار نهایی آن را کلنگ زنی نکردیم.

وی افزود: صنایع و معادن از استان نمی‌روند و می‌توانند در آینده نیز از این ظرفیت استفاده کنند و فضای استان کرمان هم به نحوی نیست که دچار تغییر کامل شود، نمایندگان صاحب نام مجلس و اثرگذار شهر کرمان و صنایع و معادن بزرگ و فدراسیون فوتبال پای کار هستند و با تغییر دولت و مسئولان در اجرای این پروژه خللی ایجاد نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز