شهردار ماهان مجددا دستگیر شد/ بازداشت ناظر نوسازی مدارس استان کرمان

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۱:۳۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۰۵۴
شهردار ماهان مجددا دستگیر شد/ بازداشت ناظر نوسازی مدارس استان کرمان
بازرس‌کل استان کرمان از بازداشت مجدد شهردار سابق ماهان خبر داد و گفت: جرائم جدیدی از سوء استفاده‌های متعدد مالی در شهرداری کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد آبیار، بازرس‌کل استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات جدید بازرسی استان کرمان برای مقابله با مفاسد اقتصادی گفت: به‌تازگی شهردار ماهان و یکی از ناظران اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان بازداشت شدند.

او در پاسخ به علت بازداشت مجدد شهردار سابق ماهان افزود: جرائم جدیدی از شهردار وقت ماهان کشف شده است که حکایت از سوءاستفاده‌های متعدد مالی در شهرداری ماهان دارد.

آبیار جرائم فرد مذکور را تبانی در معاملات شهرداری و سوءاستفاده‌های مالی بیان کرد و گفت: این سوء استفاده‌های مالی باعث ورود ضرر و زیان جبران‌ناپذیری به شهرداری شده است.

او ادامه داد: با اقدام قاطع دستگاه قضایی، حقوق چپاول‌شده شهرداری از متهم و متهمان اخذ و برای توسعه شهر و رفاه حال مردم ماهان هزینه می‌شود.

بازرس‌کل استان کرمان با قدردانی از بازپرس پرونده و پلیس امنیت اقتصادی استان اعلام کرد: موارد سوء جریان مالی دیگری در دست بررسی است که گزارش آن پس از تکمیل به مرجع قضائی اعلام خواهد شد.

او همچنین از بازداشت یکی از ناظران پروژه‌های عمرانی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان خبر داد و بیان داشت: فرد مذکور در تاریخ سیزدهم تیرماه امسال با دستور بازپرس پرونده بازداشت شده است.

آبیار با اشاره به جزئیات بیشتر این پرونده گفت: این ناظر بر ساخت برخی از مدارس شهرستان رفسنجان نظارت داشته است و در تحقیقات به‌عمل‌آمده  از سوی بازرسان بازرسی‌کل استان کرمان مشخص شد که این ناظر در تاوید کارکرد پیمانکاران از آن‌ها رشوه دریافت کرده است.

 ۱۲ اردیبهشت ماه  امسال بازرس‌کل استان کرمان از بازداشت شهردار ماهان به‌جرم تبانی با بعضی از پیمانکاران خبر داد و گفت: فرد مذکور، وجوه شهرداری را مورد اختلاس قرار داده و از پیمانکاران رشوه دریافت می‌کرده است.

 فروردین ماه امسال نیز در بررسی عملکرد شهرداری ماهان مشخص شد، مسئول فنی این شهرداری با تبانی با یکی از مهندسان ناظر و جعل فیش‌های دایره درآمد شهرداری، وجوه فیش‌ها را به حساب شخصی خود واریز می‌کردند که متهمان  از سوی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بازداشت شدند و بیش از ۴ میلیارد ریال از وجوه اختلاس‌شده کشف و ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال به حساب شهرداری برگردانده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز