کلاھبرداری با جعل نماد اعتماد الکترونیک

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۰۸:۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۸۷۷۷
کلاھبرداری با جعل نماد اعتماد الکترونیک
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: برخی از فروشگاه‌های غیرمجاز ممکن است اقدام به جعل e NAMAD کنند، که کاربران می توانند با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنند و مطمئن شوند که صفحه‌ مزبور، صفحه اصلی مرورگر است و نباید عکس یا تصویر از یک مرورگر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ امین یادگار نژاد افزود: افرادی سودجو با راه اندازی سایت‌های فروش کالا و درج نشان جعلی e NAMAD(ای نماد) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشخصات فروشگاه‌های معتبر در سایت e NAMAD.irقابل مشاهده است، عنوان کرد: شهروندان حتما از سایت‌هایی دارای نماد اعتماد الکترونیکی خریدهای اینترنتی خود را انجام دهند و از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه قبل از تحویل و تایید صحت و سقم کالا جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: برخی از فروشگاه‌های غیرمجاز ممکن است اقدام به جعل e NAMAD می کنند، که کاربران می توانند با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنند و مطمئن شوند که صفحه‌ مزبور، صفحه اصلی مرورگر است و نباید عکس یا تصویر از یک مرورگر باشد.

سرهنگ یادگار نژاد یادآور شد: صفحه‌ای که مجوز دارد حتما باید با آدرسe NAMAD.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیک با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد.

 رئیس پلیس فتا کرمان به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و یا مشاهده جعل "ای نماد" در بستر اینترنت، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما