استاندار کرمان در دیدار شهردار کرمان و معاونان:

شهرها را با قاعده باید گسترش داد/ کوتاهی و ممانعتی از سوی شهرداری و ارتش در آرامستان کرمان نبوده است

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۸:۳۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۱۴۵۸۸
شهرها را با قاعده باید گسترش داد/ کوتاهی و ممانعتی از سوی شهرداری و ارتش در آرامستان کرمان نبوده است
استاندار کرمان گفت: کلان شهر کرمان به دلیل گستردگی و حاشیه‌هایی که به آن تحمیل شده با جایگاه تاریخی و تمدنی خود فاصله دارد. شهرها را با قاعده باید گسترش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در دیدارِ شهردار، معاونان و شهرداران مناطق کرمان از هماهنگی مطلوب شهرداری و معاونت عمرانی برای پیشبرد اهداف شهر نام برد و با بیان اینکه اداره شهر کار دشواری است، گفت: از ویژگی‌های برجسته این دوره شهرداری، توجه به همه ابعاد و جنبه‌های عمرانی، فرهنگی، هنری، مبلمان شهری، فضای سبز مدیریت شهری بود.

وی عنوان کرد: ویژگی دیگر دوره شهرداری کنونی این بود که در جایگاه شهرداری شهری که حامل سابقه و تمدن است، قدر آن را می‌دانید که باید کرمان را در قالب‌های هنری، معماری و گردشگری مذهبی به واسطه مرقد مطهر شهید سلیمانی در سطح بین‌المللی معرفی کنید.

استاندار کرمان ابراز داشت: چهره بسیاری از مناطق شهر کرمان در این دوره زیباتر و برای زندگی جذابتر شده است، اما کلان شهر کرمان به دلیل گستردگی و حاشیه‌هایی که به آن تحمیل و بعضا بی‌تدبیری شده است با جایگاه تاریخی و تمدنی خود فاصله دارد.

زینی‌وند تاکید کرد: شهرها را با قاعده باید گسترش داد و نباید اجازه داد که حاشیه های آنها زیاد شود. استاندار کرمان اظهار داشت: امیدواریم شهر زیبا و باقدمت و اصالت کرمان از سرمایه‌های تجربی این دوره استفاده کند و آسیبی که شورای شهر در ادوار مختلف دیدند و تحمیل هزینه‌های اضافه بر پیکره نحیف شهرداری‌ها، دیگر تکرار نشود.

زینی‌وند در خصوص آرامستان جدید کرمان و حواشی رسانه‌ای آن گفت: روند غیرطبیعی اتفاق نیفتاده است، یکسری کارهای اداری باید انجام می‌شد.

وی ادامه داد: آرامستان تدبیر خوبی بوده، ظرفیت آرامستان کنونی تکمیل است و دیگر جایی برای دفن اموات ندارد.

استاندار کرمان از همکاری ارتش در موضوع آرامستان جدید کرمان قدردانی کرد و گفت: سند زمین آرامستان به اسم ارتش بوده و بدون اینکه روند اداری طی شود و به دلیل ضرورت شهر، اجازه دادند کار شود.

زینی‌وند افزود: الان هم اختلافات حقوقی بود. قاعدتا همه ما به واسطه مسئولیت‌‌ها باید پاسخگوی تصمیمات خود در آینده باشیم.

بنابراین با قدری پیچیدگی در نحوه واگذاری‌ها مواجه بودیم که با پیگیری‌های صورت گرفته در آستانه حل شدن است و کوتاهی از شهرداری و ممانعتی از طرف ارتش نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکسری اسناد باید جابجا و صورت جلسات باید تنظیم می‌شد که هم آرامستان بتواند به بهره‌برداری برسد و هم ارتش به حق و حقوق خود برسد.

نظر شما