دومین مدرسه اتاق بازرگانی کرمان در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۷:۴۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۹۳۰۲
دومین مدرسه اتاق بازرگانی کرمان در سیستان و بلوچستان افتتاح شد
در آستانه سال جدید تحصیلی دومین مدرسه اتاق بازرگانی کرمان در قالب پویش"کرمان دانا"در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا؛ رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی کرمان در آیین افتتاح این مدرسه در روستای آبشکی از توابع شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان، گفت: دانش‌آموزان برای اینکه در جامعه رشد و تعالی داشته باشند، نیاز به فضای آموزشی مناسب دارند. حسین نجف آبادی، افزود: مدرسه "کرمان دانا 60" دومین مدرسه ساخته شده توسط اتاق کرمان در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان است که با ساخت این مدرسه ۴ کلاسه، دیگر نیاز نیست دانش‌آموزان مسافت زیادی برای حضور در مدارس مناطق اطراف طی کنند. وی ادامه داد: توجه به این دانش‌آموزان مظلوم و محروم یک سعادت بزرگ است و از خیران درخواست حمایت و همراهی بیشتر برای مشارکت در این امر خداپسندانه را داریم.

دبیرکل اتاق بازرگانی کرمان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ساخت این مدرسه در راستای مسئولیت های اجتماعی اتاق کرمان انجام شد.

حسن امیری، افزود: پس از زلزله سال 1396در استان کرمانشاه، اتاق کرمان توانست اولین مدرسه را در بخش ثلاث باباجانی این استان احداث کند و پس از آن در پی وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان ساخت ۲ مدرسه در این استان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: سال گذشته یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای عزیزآباد از توابع شهرستان کنارک ساخته شد و امسال نیز مدرسه ۴ کلاسه روستای آبشکی از توابع شهرستان نیکشهر در فضایی به مساحت ۱۷۵ مترمربع و با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در کمتر از ۵ ماه احداث شد. امیری خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این مدرسه، ۹۰ دانش آموز این روستا و روستاهای اطراف از فضای آموزشی مناسب بهره مند شدند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر گفت: مدرسه قبلی روستا بیش از نیم قرن قدمت داشت و فرسوده بود اما حالا و با نگاه مهربان اعضای اتاق کرمان مدرسه ای استاندارد در این روستا به بهره‌برداری رسید. ساره باور افزود: اتاق کرمان فارغ از نگاه و محدودیت های مکانی این مدرسه را در مدتی کوتاه احداث کرد و دانش‌آموزان این روستا می توانند در فضایی مناسب از علم و دانش بهره مند شوند.

گفتنی است در این آئین مسئولان محلی شهرستان نیکشهر از جمله امام جمعه شهرستان، امام جمعه شهر نیکشهر و معاون فرماندار شهرستان نیز حضور داشتند و به هر یک از دانش آموزان این مدرسه پکیج لوازم التحریر اهدا شد.

نظر شما