توضیح استاندار کرمان در خصوص تست کرونای زائران برگشته از اربعین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۱:۳۰:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۱۷۳۱
توضیح استاندار کرمان در خصوص تست کرونای زائران برگشته از اربعین ۱۴۰۰
استاندار کرمان در واکنش به برخی خبرها درباره تست کرونای زائران اربعین که به نقل از وی منتشر شده توضیح داد: هنوز تست کرونا از همه زائران انجام نشده است و تست انجام شده نیز حدود ۹ درصد از زائران بوده که قابل تعمیم به کل زائران نیست.

به گزارش برنا؛ علی زینی‌وند تعداد کل زائران اربعین از این استان را حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و عنوان کرد: از این تعداد تاکنون تنها از حدود ۱۰۰ نفر و کمتر از ۱۰ درصد تست کرونا گرفته شده است.

وی افزود: امروز در ستاد مدیریت کرونای استان نیز با اشاره به ضرورت انجام تست کرونا از زائران اربعین که به کشور باز می گردند، بر ضرورت همکاری های همه نهادهای متولی برای انجام این تست و رعایت پروتکل ها تاکید شد.

به گزارش برنا؛ برخی رسانه ها با استناد به سخنان امروز استاندار کرمان در ستاد مدیریت کرونا در استان به نقل از وی اعلام کرده بودند که «تست کرونای شمار قابل توجهی از زائران مثبت بوده »درحالی که استاندار با اشاره به میزان تست انجام شده، تنها بر ضرورت انجام تست از همه زائران تاکید کرده و می گوید که تعمیم این سخن به تعداد بیشتری از زائران درست نیست.

زینی وند در ادامه تاکید کرد: باتوجه به ضرورت حفظ سلامت شهروندان ضرورت دارد که تست کرونا از زائران اربعین انجام شود که با هدف کسب اطمینان از سلامت این افراد، در ستاد کرونا تاکید شد حتی کارمندانی که به این زیارت رفته اند نیز پس از انجام تست و منفی شدن آن در محل کار حاضر شوند.

وی افزود: همه این اقدامات و هشدارها با هدف رعایت پروتکل ها انجام می شود و باتوجه به اینکه تست انجام شده از زائران استان نیز کمتر از ۱۰ درصد بوده لذا جای نگرانی وجود ندارد چون این میزان تست قابل تعمیم به کل زائران نیست.

نظر شما