معاون امور عمرانی استانداری کرمان عنوان کرد:

اصلاح ۵۶ درصد نقاط پرتصادف درون شهری استان

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۰۷:۳۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۲۸۷۹
اصلاح ۵۶ درصد نقاط پرتصادف درون شهری استان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان از شناسایی ۱۱۶ نقطه پرتصادف درون شهری در کل استان خبر داد و گفت: ۵۶ درصد این نقاط رفع مشکل شده است.

به گزارش برنا؛ سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی در ستاد راهبری وضعیت تصادفات استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان عنوان کرد: استان کرمان در سه سال متوالی با همت اعضا از حیث تصادفات و ایمن‌سازی درون‌شهری و برون‌شهری رتبه‌های خوبی را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: اصلاحات فیزیکی انجام گرفته است، اما بخشی از تصادفات مربوط به فرهنگ ترافیک و بخشی هم خارج از دست ما از جمله خودروهای حامل اتباع خارجی و سوخت بوده که آمار استان را افزایش می‌دهند.

موسوی افزود: بعضا یک فقره تصادف خودروهای حامل اتباع غیرمجاز منجر به جراحت و فوت 10 تا 15 نفر می‌شود و خودروهای دیگر را نیز به خطر می‌اندازد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان ابراز داشت: از ابتدای سال طرح جامع کاهش ترافیک برش 23 شهرستان تکمیل شده، لیست تمام نقاط پرتصادف درون و برون شهری استان به تصویب رسیده، لیست نقاط فاقد روشنایی معابر احصاء شده و در حال اصلاح است.

وی به برنامه‌های اورژانس، هلال‌احمر و پلیس راهور در این زمینه اشاره داشت و با اشاره به عملکرد شورای ترافیک استان گفت: از ابتدای سال جاری 6 جلسه به دلیل اهمیت کار با 53 مصوبه داشتیم که 56 درصد آنها اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار جلسه کمیته ایمنی ترافیک با 30 مصوبه تشکیل و 30 درصد آنها اجرایی شده است. 63 جلسه شورای ترافیک در شهرستان‌ها با 488 مصوبه برگزار شده است.

موسوی از شناسایی 116 نقطه پرتصادف درون شهری در کل استان خبر داد و گفت: 65 نقطه معادل 56 درصد رفع مشکل شده و 163 نقطه حادثه‌خیز دارای مشکل روشنایی نیز شناسایی گردیده و 137 مورد اصلاح شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در خصوص دوربین‌های شهری گفت: 875 دوربین شهری داریم که 720 مورد نیاز است و امسال با دستور استاندار و مصوبه شورای معادن برای دوربین‌های درون شهری با کمک صنایع و معادن اعتبار گذاشته شده است.

موسوی مراکز معاینه فنی استان را شامل 27 مرکز خودروهای سبک و 7 مرکز خودروهای سنگین اعلام کرد و گفت: این مراکز در مجموع 309 هزار  و 52 خودرو را از مهر ماه 99 تا امسال پذیرش کردند که 234 هزار و 708 مورد آنها تایید شدند و 24 درصد نواقصی داشتند که باید اصلاح می‌شده.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده که می‌تواند در کاهش تصادفات نقش زیادی را ایفا کند، بیان داشت: عملکرد شش ماهه امسال 183 خودرو از رده خارج کردیم.

موسوی عنوان کرد: در استان کرمان 503 ناوگان فعال و غیرفعال در حمل و نقل مسافر داریم که 343 دستگاه فرسوده است و 175 دستگاه غیرفعال است.  

وی تعداد اتوبوس‌های بازسازی شده را 46 دستگاه و ناوگان نوسازی شده را 549 عنوان کرد و گفت: میانگین عمر فعلی ناوگان استان 15 سال است که باید به 11 سال کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت: هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی 28 درصد انجام شده و باید به 80 درصد برسد که کار زیادی در پیش داریم.

موسوی در خصوص بهینه‌سازی میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی گفت: مجموعا 8 هزار و 63 ناوگان فعال و غیرفعال در کل استان داریم که 5 هزار و 258 دستگاه فرسوده است.

وی اضافه کرد: میانگین عمر فعلی این ناوگان 12.5 سال است که باید به 8 سال برسد و در هوشمندسازی نیز تاکنون 10 درصد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز