رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

اصلاح حکمرانی در بخش انرژی را پیگیری می کنیم

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۰۸:۴۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۴۷۱۶۵
اصلاح حکمرانی در بخش انرژی را پیگیری می کنیم
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: برنامه اندیشکده تدبیر انرژی اتاق کرمان پیگیری اصلاح حکمرانی در بخش انرژی برای تحقق توسعه است.

به گزارش برنا؛ سیدمهدی طبیب‌زاده، در دومین نشست مجازی اندیشکده تدبیر انرژی کرمان با موضوع تنظیم‌گری و چالش های آن افزود: انرژی عامل اصلی توسعه است اما تداوم وضعیت فعلی حکمرانی در این بخش موجب عقب‌ماندگی خواهد شد. رئیس اتاق کرمان افزود: با وجود اینکه در حال حاضر صنعت و معدن پیشران اقتصاد استان هستند، اما باید در اقتصاد انرژی نیز قیمت‌های واقعی اعمال شود تا آینده این حوزه نگران کننده نباشد.

طبیب زاده، در ادامه اظهار کرد: اتاق کرمان و اندیشکده تدبیر انرژی این موضوع را پیگیری می‌کند زیرا معیشت، رفاه، اشتغال و امنیت در گرو تامین کمی ‌و کیفی انواع حامل‌های انرژی است. وی خاطرنشان کرد: در پیک مصرف فصل‌های تابستان و زمستان کمبود انرژی زیان هنگفتی به اقتصاد استان تحمیل می‌کند و به دلیل محدودیت منابع آب و گاز تامین انرژی آینده ای مبهم دارد. وی با بیان اینکه یارانه‌های انرژی چندین برابر بودجه عمرانی استان است، ادامه داد: اندیشکده انرژی اقدامات و پیگیری های لازم را با حضور اساتید و با استفاده از نظرات خردمندانه، با هدف رسیدن به راهکارهای قانونی برای اصلاح وضعیت موجود انجام می دهد.

در این نشست مجازی آقایان یداله سبوحی، استاد دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف، سیدفرشاد فاطمی، استادیار دانشکده مدیریت و انرژی دانشگاه صنعتی شریف و محمد ملاکی، فعال بخش خصوصی نیز مهمترین چالش های حوزه انرژی از جمله ساختار انحصارطلبی، نحوه خصوصی سازی، بهره وری پایین حوزه انرژی در کشور، فقدان متولی، قیمت گذاری غیراصولی و بی ثباتی در اقتصاد کلان کشور را مطرح و بررسی کردند و با اشاره به پرداخت ۷۰ میلیارد یورو یارانه انرژی در کشور، بر حکمرانی اصولی و علمی حوزه انرژی و همچنین مدیریت یارانه های این بخش تاکید کردند.

نظر شما