در پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان به مناسبت فرارسیدن۲۴ مهرماه تصریح شد؛

استان کرمان سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۱۱:۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۴۷۲۸۹
استان کرمان سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان در پیامی به مناسبت سالروز واقعه به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان با گرامیداشت یاد شهدای این واقعه دردناک، استان کرمان را زادگاه اسطوره ها و تاریخ سازان و سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی دانستند.

به گزارش برنا؛ متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی و دکتر علی زینی وند به مناسبت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان به شرح زیر است:

' بسم الله الرحمن الرحیم '

استان کرمان زادگاه اسطوره ها و تاریخ سازان و سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است. در حافظه تاریخی مردم ایران، بیست و چهارم مهرماه تبلور رشادت، استقامت و حق طلبی بزرگ مردان و زنانی کرمانی است که در روز اربعین شهدای ۱۷ شهریور تهران در برابر بی عدالتی رژیم طاغوت تا پای جان ایستادگی کردند.

استان کرمان قطعه‌ای عظیم و پرافتخار در هویت ایرانی و اسلامی است و واقعه دردناک به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان به عنوان یکی از سنگرهای مهم و تاثیر گذار انقلاب اسلامی و پایگاه جبهه مقاومت در برابر ظلم و استکبار، نمادی از حق‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم در مقابله با جنایات رژیم شاهنشاهی و سرآغاز مبارزات گسترده مردم ولایتمدار استان کرمان و اتفاقی اثرگذار بر مبارزات مردمی در جریان انقلاب در سراسر کشور بود.

روایت واقعی و صحیح بزرگان این خطه از جمله شهدای گرانقدر استان، در راس آنها سردار سلیمانی و شهدای حادثه تاسف بار به آتش کشیده شدن مسجد جامع می‌تواند قرن‌ها هویت‌ساز باشد و برای افراد مختلف در حوزه گرایش اسلامی، جسارت و آرمان‌پردازی،آزادیخواهی و ایستادگی در برابر ظلم الگوساز است.

انقلاب اسلامی، انقلاب ساختارهای نوین حکومتداری در جهان بود و بدون تردید رشادت مردم دلاور و آزادیخواه ایران در سالهای پیروزی انقلاب و بعد از آن باعث شده که پس از گذر از بحران ها و ایستادگی در برابر بدخواهان و دشمنان، انقلاب اسلامی زنده تر و بالنده تر از همیشه به حیات خود ادامه دهد و به واقعیتی مقتدر و منحصر به فرد در نظام بین‌الملل تبدیل شود.

اینجانبان با گرامیداشت سالروز واقعه به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان و یاد و خاطره شهیدان واقعه 24 مهر 1357،محمد باقدرت‌جوپاری و غلامرضا یزدان‌شناس، تداوم توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سربلندی و عزت مردم دلاور و فهیم استان کرمان را از درگاه ایزد منان مسألت داریم.

حسن علیدادی سلیمانی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

 

علی زینی وند

استاندار کرمان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز