برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در کرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۳:۵۳:۰۹
کد خبر: ۱۲۴۸۴۹۶
برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در کرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت بدنی و ورزش در سطح این استان خبر داد.

به گزارش برنا؛ میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در آیین تجدید میثاق جامعه ورزش با مرد میدان ایثار و مقاومت که به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش از استان کرمان و از مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد، گفت: در آغازین روز هفته تربیت بدنی و ورزش هستیم، هفته‌ای که به نام تربیت بدنی نامگذاری شده و شروعی برای استمرار فعالیت‌های ورزشی و تاکید بر فعالیت‌های بدنی و ورزشی است.

او ابراز امیدواری کرد، فعالیت‌های ورزشی در پهناورترین استان و قطب ورزش جنوب شرق کشور بتواند روز‌های بهتری را نسبت به گذشته تجربه کند.

پاریزی افزود: با توجه به اینکه خوشبختانه کم کم به پایان بحث بیماری کرونا نزدیک می‌شویم و امکان از سرگیری فعالیت‌های ورزشی در جای‌جای کشور و استان کرمان وجود دارد، امیدواریم برنامه‌های هفته تربیت بدنی بعد از مدتی تعطیلی، بتواند در سال جاری شروعی بر فعالیت‌های جدی حوزه ورزش باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از سیاست گذاری مجموعه وزارت ورزش و جوانان به واسطه شروع برنامه‌های هفته تربیت بدنی از کرمان و از جوار قبور شهدا به ویژه مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قدردانی کرد و آن را اقدامی ارزشمند دانست.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش به بیان گزارشی از ظرفیت‌های ورزش استان کرمان پرداخت و گفت: استان کرمان به عنوان قطب ورزش جنوب شرق کشور امروز قریب به ۱۰۰ تیم ورزشی در رشته‌های تیمی و انفرادی در سطح لیگ‌های کشور دارد.

او افزود: قریب به ۴۶ تیم ورزشی از این استان در لیگ‌های برتر کشور هستند که ۲۰ تیم از این تیم‌ها مربوط به بانوان است.

پاریزی تصریح کرد: سعی شده متناسب با سیاست گذاری‌هایی که داشتیم ۵۰ درصد از جامعه هدف ما ورزش بانوان ما باشد که خوشبختانه در حوزه ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای ما این اتفاق خوب و مبارکی است.

او ابراز امیدواری کرد، اصحاب رسانه بتوانند با به تصویر کشیدن این افتخارات موجبات ایجاد انگیزه و غرور در جای جای استان کرمان و در بین نوجوانان و جوانان به وجود بیاورند تا بتواند به توسعه ورزش در بُعد قهرمانی، افزایش نشاط عمومی در سطح جامعه و متناسب با آن به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه استان کرمان مهد ورزشکاران پاراآسیایی و پارالمپیکی است، گفت: امروز در بین ما ورزشکارانی هستند که به تازگی در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو موجبات غرور ملی و ایجاد افتخار برای مردم استان کرمان شدند که من بابت تلاشی که داشتند و حضورشان در مراسم امروز تشکر و قدردانی می‌کنم.

پاریزی افزود: امیدواریم این ورزشکاران بتوانند الگو‌های مناسبی برای ترغیب جامعه به فعالیت‌های ورزشی هم در بُعد همگانی و هم در فعالیت‌هایی که بتواند قهرمانی‌های ورزشکاران استان کرمان در رقابت‌های ملی و بین المللی تضمین کند، باشند.

او تصریح کرد: از ۶۳ نفر از کاروان ورزشی که به رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام شدند، چهار ورزشکار و یک مربی از استان کرمان بودند که ما از چهار ورزشکار، سه مدال شامل دو طلا و یک نقره شاهد بودیم.

پاریزی بیان کرد: این یک اتفاق بسیار مبارک و برگ زرینی در تاریخ افتخارات ورزش استان کرمان بود که هیچ گاه فراموش نمی‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت بدنی و ورزش، با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، روسای هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی سطح استان، بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی را تدارک دیده ایم که در این هفته انجام خواهد شد.

پاریزی افزود: افتتاح ۵ پروژه ورزشی را در بحث توسعه زیرساخت‌های ورزش استان خواهیم داشت و همچنین برگزاری برنامه‌هایی که بتواند کمک کند که ما فعالیت‌های حوزه ورزش را گسترده‌تر در سطح استان پهناور کرمان شاهد باشیم.

او از گروه مستندساز وزارت ورزش و جوانان به واسطه پوشش آیین تجدید میثاق جامعه ورزش با مرد میدان ایثار و مقاومت به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش قدردانی کرد و بیان داشت: از این عزیزان که برنامه امروز را پوشش می‌دهند تا به عنوان یک برنامه ملی هم بتواند پخش تلویزیونی داشته باشد و و هم بتواند پایلوت کار برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش در سطح کشور باشد، تشکر می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز