مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

بیش از ۹۲ میلیارد تومان، برای ۱۲۰ پروژه هزینه شد/ کرمان، مهد ورزشکاران پارالمپیکی و پارآسیایی است

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۰۸:۲۸:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۱۸۸۷
بیش از ۹۲ میلیارد تومان، برای ۱۲۰ پروژه هزینه شد/ کرمان، مهد ورزشکاران پارالمپیکی و پارآسیایی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بیش از 92 میلیارد تومان برای 120 پروژه طی دو سال گذشته هزینه شده و پروژه‌های بزرگی (ورزشگاه) را در شهر کرمان، رفسنجان و شهربابک در دست اقدام داریم.

به گزارش برنا؛ میثم پاریزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسب هفته تربیت بدنی و ورزش که در هتل ایرانگردی کرمان انجام شد، اظهار داشت: ۴۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با تلاش همکارانم در اداره کل ورزش، ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، هیئت ها و باشگاه های ورزشی در سراسر استان کرمان پیش‌بینی شده بود که تا به امروز بیش از ۴۰۰ برنامه اجرا شده و برنامه‌های دیگری هم در دست اجراست.

او به بیان گزارشی از رویداد‌های ورزشی طی دو سال مدیریت خود در اداره کل ورزش و جوانان پرداخت و افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، ۱۲۰ پروژه ورزشی در سطح استان به بهره برداری رسید که با افتتاح‌های انجام شده ۲۰۸ هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شد.

پاریزی تصریح کرد: این رقم، آمار قابل قبولی‌ست و رتبه سوم در این زمینه را در کشور داریم.

او بیان کرد: بیش از ۹۲ میلیارد تومان برای ۱۲۰ پروژه طی دو سال گذشته هزینه شده است و پروژه‌های بزرگی (ورزشگاه) را در شهر کرمان، رفسنجان و شهربابک در دست اقدام داریم که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به جایگاه ورزش کرمان در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۶ تیم در لیگ‌های کشوری داریم که ۴۶ تیم در سطح رقابت لیگ‌های برتر هستند.

پاریزی افزود: از این تعداد، ۲۶ تیم از آقایان و ۲۰ تیم از بانوان در سطح لیگ های برتر کشور فعالیت دارند.

او تصریح کرد: در حوزه بانوان یک‌هزار و ۱۶۰ برنامه را طی یک سال و نیم گذشته برگزار کرده‌ایم که این برنامه‌ها هم در حوزه همگانی و هم ورزش قهرمانی و حرفه‌ای انجام شده و شامل پیاده روی ها، کوهنوردی، طبیعت گردی و جشنواره‌ها و... بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از کرمان به عنوان مهد ورزشکاران پارالمپیکی و پارآسیایی نام برد و گفت: طی یک و نیم سال گذشته، در حوزه قهرمانی در بخش بانوان، ۱۰۵ اعزام به مسابقات کشوری را داشتیم که در سال ۹۹، ۷۷ اعزام و در سال ۱۴۰۰ هم ۲۸ اعزام صورت گرفت.

پاریزی افزود: ۶۹ بانوی دعوت شده به اردو‌های تیم‌های ملی بوده که از این تعداد ۴۲ ملی‌پوش را در سطح تیم‌های ملی داریم و این آمار قابل قبولی است.

او به درخشش نعمتی بانوی ملی پوش کرمانی اشاره کرد و بیان داشت: زهرا نعمتی افتخار ورزش استان کرمان و و کشور است که وی توانست با کسب سومین مدال طلا در رقابت‌های پارالمپیک هتریک قهرمانی خود را داشته باشد.

پاریزی در خصوص بحث تبعیض در بین شهرستان‌های تابعه استان کرمان تصریح کرد: این در شرایطی‌ست که شهرستان‌های دارای شرکت‌های صنعتی و بنگاه های اقتصادی توانسته‌اند به علت سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها از سایر نقاط پیش‌تر باشند و در بقیه شهرستان‌ها ما با دیگر نقاط کشور برابر هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه همه می‌توانند قهرمان سلامت خودشان باشند، گفت: و برای عمومی‌کردن و همگانی‌کردن ورزش می‌توان از فضا‌های موجود استفاده کرد.

پاریزی با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار مربی و ورزشکار در کرمان به علت شیوع کرونا از کار بیکار شدند، افزود: اگر چه تسهیلاتی برای باشگاه‌ها و مربیان پرداخت کردیم اما این با گردش مالی باشگاه‌ها قابل مقایسه نیست.

او تصریح کرد: برای بازپس‌گیری ساختمان‌های اداره کل ورزش و جوانان از جمله مکان فعلی فرهنگسرای کوثر تلاش کرده‌ایم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این اتفاق روی دهد؛ زیرا ما سند این ساختمان‌ها را در دست داریم و متعلق به ورزش و جوانان هستند.

پاریزی با تأکید بر اینکه معیار انتخاب رؤسای هیئت‌های ورزشی به شکل استانی نیست، بیان کرد: شرایط کرونایی اجازه نداد رده‌های سنی ما مشغول ورزش شوند و حتی استقبال در باشگاه‌ها هم با وجود اینکه شرایط کرونایی بهتر شده، اما هنوز خوب نشده است.

او در بخش دیگری از سخنانش از اصحاب رسانه برای کمک به ارتقاء ورزش استان و ایجاد نشاط و انگیزه با پوشش اخبار ورزشی و انعکاس پیروزی ها به منظور ایجاد شادمانی در مردم قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز