رییس شعبه ششم تجدید نظر استان کرمان:

سردفتران ازدواج باید عاقد عاقل باشند

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۱۶:۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۲۵۶۵۳۱
سردفتران ازدواج باید عاقد عاقل باشند
رییس شعبه ششم تجدید نظر استان کرمان گفت: تعیین برخی مهریه ها و کوتاهی هایی که در برخی اسناد ازدواج وجود دارد، نشان می دهد که برخی از سردفتران ازدواج، عاقد هستند اما عاقل نیستند و از این رو می طلبد که سردفتران ازدواج مورد آموزش قرار گیرند تا بتوانند خانواده ها را توجیه کنند.

به گزارش برنا؛ حجت الاسلام صباحی در نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان ضمن اشاره به اینکه با توجه به وضعیت کنونی اختلافات خانوادگی، باید وضعیت خانواده در جامعه سامان یابد، تاکید کرد: عوامل زمینه ساز بروز اختلافات خانوادگی زیاد است و یکی از مهمترین این مسائل، مشکلات اقتصادی است که بر زندگی های مشترک زوجین اثر می گذارد.

وی با اشاره به این مطلب که بخش عمده اختلافات خانوادگی در بین خانواده های طبقه پایین تر از متوسط است، اظهارداشت: در گذشته منشا اختلافات خانوادگی مساله ضعف ایمان و ضعف اعتقادات بوده است اما در وضعیت کنونی مسائل اقتصادی، بیکاری و اعتیاد بیشترین دلایل بروز اختلافات خانوادگی هستند.

رییس شعبه ششم تجدید نظر استان کرمان با اشاره به اینکه حل مسائل اقتصادی در حوزه دستگاه قضایی نیست، گفت: برخی از مسائل در حوزه دستگاه قضایی است و یکی ازا ین موارد توجیه خانواده ها است و در این راستا انتظار می رود در قالب یک برنامه مدون، علاوه بر آموزش به زوجین قبل از ازدواج، خانواده های آنها نیز توجیه شوند.

حجت الاسلام صباحی تهیه مهریه هایی غیرمتعارف و غیر قابل وصول را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: توجیه خانواده ها درباره ضررهای ناشی از اینگونه مهریه ها یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اعتیاد را یکی از مهمترین دلایل بروز طلاق دانست و تاکید کرد: بخش زیادی از مشکلات خانوادگی و پرونده های طلاق ناشی از این معضل است و باید درباره آنها چاره اندیشی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز