رئیس اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد:

ارمنستان دروازه ورود کالاهای صادراتی استان به اروپا

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۰:۵۰:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۷۰۱۰
ارمنستان دروازه ورود کالاهای صادراتی استان به اروپا
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: به دلیل وجود تعرفه ترجیحی صفر ارمنستان با کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا، این کشور می تواند دروازه ورود کالاهای صادراتی استان به اوراسیا و اتحادیه اروپا باشد.

به گزارش برنا؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست مجازی بررسی همکاری های اقتصادی کرمان و ارمنستان با حضور استاندارکرمان و سفیر ایران در ارمنستان افزود: با وجود ظرفیت های کرمان برای تجارت با ارمنستان، تاکنون استفاده چندانی از آن ها نشده و در 6 ماهه نخست سال جاری، تنها دو میلیون و 100 هزار دلار صادرات از گمرکات کرمان به ارمنستان انجام شده است.

وی ادامه داد: از 20 قلم کالای صادراتی ایران به ارمنستان 11 قلم آن در کرمان قابل تامین است و می توان آنها را با حجم گسترده صادر کنیم. طبیب زاده، اظهار کرد: در سال گذشته طی تفاهم نامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری کرمان و اتاق کرمان، راه اندازی 6 پایگاه صادراتی در کشورهای همسایه به ویژه ارمنستان و همچنین کشورهای چین، هند و روسیه به تصویب رسید که پایگاه صادراتی ارمنستان در اولویت قرار دارد.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: مسائل بانکی، حمل و نقل جاده‌ای، زیرساخت پایانه مرزی، اخذ عوارض گمرکی بالا و تقویت نشدن دیپلماسی اقتصادی ایران و ارمنستان از جمله مشکلات فعالان اقتصادی برای تجارت با ارمنستان است.

نظر شما