استاندار کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی:

تجمیع خرده‌مالکی‌ها و اداره دانش‌بنیان مزارع لازمه افزایش کیفیت محصول است

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۱:۰۵:۰۶
کد خبر: ۱۲۵۷۰۲۴
تجمیع خرده‌مالکی‌ها و اداره دانش‌بنیان مزارع لازمه افزایش کیفیت محصول است
استاندار کرمان گفت: یکی از دلایل عدم کیفیت و کارایی در محصول مربوط به خرده‌ مالکی و کشاورزی سنتی است که در واقع به نسبت تولید، آب و منابع را هدر می‌دهد.

به گزارش برنا؛ علی زینی‌وند در شصت و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار داشت: سالانه هزار هکتار از اراضی زیر کشت پسته از دست می‌رود و خشک می‌شود و لذا ساماندهی و چاره‌اندیشی برای تولید پسته در استان باید داشته باشیم.

وی افزود: میزان برداشت محصول امسال در استان کرمان نباید ملاک عمل قرار گیرد، امسال ما با سرمازدگی و خسارت زیاد به باغ‌های پسته مواجه بودیم و کاهش محصول را به بار آورد.

استاندار کرمان بیان کرد: یکی از دلایل عدم کیفیت و کارایی در محصول مربوط به خرده‌ مالکی و کشاورزی سنتی است که در واقع به نسبت تولید، آب و منابع را هدر می‌دهد.

زینی‌وند تجمیع خرده‌مالکی‌ها و اداره دانش‌بنیان مزارع را لازمه افزایش کیفیت محصول دانست و تصریح کرد: این مسئله نیاز به قانون و رویکرد دولت‌ها ندارد، هر سال خرد مالکی‌ها را تجمیع کنیم و به افرادی تولید مکانیزه دارند متصل کنیم.

وی با بیان اینکه توانستیم بخشی از منابع را به سمت استان بیاوریم افزود: طبق آمار شورای هماهنگی بانک ها، گردش مالی بنگاه‌های اقتصادی در استان از 4500 میلیارد تومان به 16 هزار میلیارد تومان رسیده است.

استاندار کرمان گفت: بانک های خصوصی پول کلانی را از منابع استان جذب می‌کنند اما مصارف آنها در استان پایین است و حتما این رویه باید تغییر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز