مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان:

۱۹۸۰ میلیون مترمکعب آب در استان کرمان صرفه‌جویی می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۹:۳۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۷۹۹۱
۱۹۸۰ میلیون مترمکعب آب در استان کرمان صرفه‌جویی می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با بیان این‌که در فاز اول سند سازگاری با کم‌آبی استان 1030 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب تعیین شده، گفت پس از انجام عملیات مشخص‌شده توسط هر نهاد و دستگاه در فاز اول، کسری مخازن استان جبران می‌شود و در فاز دوم به سمت احیای آبخوان‌ها خواهیم رفت.

به گزارش برنا؛ علی رشیدی در کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان کرمان با اشاره به کسری شدید مخازن آبی در سراسر کشور و خطر فرونشست آبخوان‌ها به ویژه در استان کرمان، بیان کرد: «سازگاری با کم‌آبی به منظور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری متناسب با شرایط اقیلمی، برای مصرف آب است».

وی هدف تعیین‌شده در سند سازگاری با کم‌آبی برای استان را صرفه‌جویی 1980 میلیون مترمکعب در دو فاز اعلام کرد و افزود: «در فاز اول و تا پایان سال 1405، در مجموع هزار و 30 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی قرار است انجام گیرد و مابقی برای فاز بعدی گذاشته شده است».

رشیدی اضافه کرد: «در فاز اول سند، 723 میلیون مترمکعب سهم جهادکشاورزی و ‌با همکاری آب منطقه‌ای برای تعدیل پروانه‌ها و نصب کنتور، 235 میلیون مترمکعب از طریق انسداد چاه‌های غیرمجاز آب، 42 میلیون مترمکعب شرکت آب و فاضلاب در جلوگیری از هدررفت شبکه و 30 میلیون مترمکعب صنعت و معدن از طریق بازچرخانی آب باید صرفه‌جویی کنند».

وی گفت: «با این عملکرد کسری مخازن در استان جبران می‌شود و در فاز دوم به سمت احیای آبخوان‌ها خواهیم رفت».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز