مدیرکل آموزش و پرورش استان:

۹۳ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کرمانی واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۹:۳۸:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۸۴۱۹
۹۳  درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کرمانی واکسینه شدند
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این‌که تاکنون حدود 93 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: «240 هزار و 187 دانش‌آموز، از مجموع 257 هزار و 575 نفری جامعه‌ی هدف، تاکنون دُز اول واکسن کرونا و 79 هزار و 890 نفر نیز دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند».

به گزارش برنا؛ احمد اسکندری‌نسب در حاشیه بازدید سرزده از مدارس شهر کرمان، با بیان این‌که با بیان این‌که حفظ سلامت جسمانی دانش‌آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش استان در زمینه‌ی پیگیری آموزش به صورت حضوری است، اظهار کرد: «تاکنون 240 هزار و 187 دانش‌آموز دوره‌ی اول و دوم متوسطه از مجموع 257 هزار و 575 نفری جامعه‌ی هدف دُز اول واکسن کرونا را زده‌اند و 79 هزار و 890 نفر نیز تاکنون دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند».

وی با اشاره به این‌که طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان بدون هیچ مانعی از هفته‌ی اول مهرماه سال جاری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: «به دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم دو نوبت واکسن سینوفارم، همانند بزرگسالان تزریق می‌شود».

اسکندری‌نسب از خانواده‌ها و دانش‌آموزان خواست با توجه به شروع آموزش حضوری در تمامی دوره‌های تحصیلی از ابتدای آذرماه، دانش‌آموزانی که واکسن تزریق نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر، همراه والدین به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: «لازم است دانش‌آموزان پس از دریافت واکسن کرونا نگاه عادی‌انگاری نسبت به شیوع ویروس کرونا نداشته باشند و همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این‌که تزریق واکسن برای دانش‌آموزان اختیاری است، اضافه کرد: «برای بازگشایی ایمن و مطلوب مدارس به صورت تدریجی و ترکیبی به همکاری و همراهی دانش‌آموزان و والدین و سایر نهادهای دولتی و غیردولتی نیازمند هستیم».

وی یادآورشد: «اطلاع‌رسانی لازم به منظور ترغیب دانش‌آموزان به واکسینه شدن علیه بیماری کووید ۱۹ در بستر شبکه‌ی شاد و پیامک برای اولیای دانش‌آموزان از طریق مدارس محل تحصیل آنان همچنان ادامه دارد».

اسکندری‌نسب با بیان این‌که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون دانش‌آموزان از آموزش حضوری محروم بوده‌اند و با وجود تلاش‌ شبانه‌‌روزی معلمان و ارائه‌ی آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری، صدمات زیادی به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان وارد شده است، گفت: «بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورتی انکارناپذیر در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در استان است».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز