رئیس مجمع نمایندگان استان در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد

فرونشست ۴۵ سانتی‌متری زمین در برخی شهرهای کرمان/کم‌آبی استان تعیین تکلیف شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۸:۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۵۸۹۵۴
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خشکسالی سال گذشته استان طی ۵۰ سال اخیر را بی‌سابقه دانست و با بیان این‌که در بعضی از شهرهای کرمان شاهد فرونشست ۴۵ سانتی‌متری زمین هستیم، خواستار اعزام هیاتی برای تعیین تکلیف کم‌آبی در استان کرمان شد و تاکید کرد که هیاتی جهت کارشناسی و تغییر الگوی کشت به بعضی از شهرهای استان کرمان اعزام شود تا شاید مقداری از این مشکلات برطرف شود.

به گزارش برنا؛ شهباز حسن‌پور، در جلسه کمیسیون اقتصادی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد، بیان کرد: «دولت مردمی و مکتبی سیزدهم نباید از مسائل و مشکلات اساسی مردم غافل شود. تورم افسار گسیخته و اشتغال بسیار ضعیف یکی از مشکلات اساسی مردم در طی سه ماهه گذشته بوده است».

وی خواستار رصد اشتغال کشور در همه‌ی حوزه‌ها شد و افزود: «در هفت ماهه‌ی گذشته نرخ رشد اشتغال در کشور بسیار ضعیف بوده است».

حسن‌پور خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار اهمیت ویژه به اصل ۱۲۷ قانون اساسی مبنی بر اختیارات استانداران شد و گفت: «اگر اختیارات استانداران افزایش یابد می‌توانند در خصوص مسائل و مشکلات حوزه‌های استانی خودشان به راحتی و فوری تصمیم‌گیری کنند».

وی همچنین خواستار اعزام هیاتی جهت تعیین تکلیف کم‌آبی در استان کرمان شد و گفت: «با توجه به بررسی‌های انجام شده و همچنین خشکسالی سال گذشته که طی ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده، بیش از ۷۰۰ روستای این استان با تانکر آبرسانی می‌شوند. ظرف ۴۵ روز گذشته تعداد زیادی از قنوات و چشمه‌ها خشک شده‌اند و حتی در بعضی از شهرهای استان کرمان شاهد فرونشست ۴۵ سانتی‌متری زمین بوده‌ایم».

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: «با توجه به خشکسالی‌های سال‌های گذشته و همچنین کم‌آبی استان کرمان می‌بایست هیاتی جهت کارشناسی و تغییر الگوی کشت به بعضی از شهرهای استان کرمان اعزام شود تا شاید مقداری از این مشکلات برطرف شود».

وی در خصوص مطالبه‌ی یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور نیز گفت: «یکی از شعارهای دولت سیزدهم تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی، پیمانی، قراردادی و شرکتی به رسمی بود که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز