با دستور دادستان کرمان؛

کالاهای انبار اموال تملیکی پس از ۱۰ سال تعیین تکلیف شدند/فروش فوری ۳۱۱۹ قلم کالای تملیکی

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۸:۵۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۸۹۸۹
کالاهای انبار اموال تملیکی پس از ۱۰ سال تعیین تکلیف شدند/فروش فوری ۳۱۱۹ قلم کالای تملیکی
دادستان کرمان در بازدید از انبارهای اموال تملیکی استان، دستور فروش فوری سه هزار و 119 قلم اموال موجود در این انبارها را صادر کرد و گفت که برخی از این کالاها بیش از 10 سال در انبارهای این سازمان موجود بوده‌ اما اقدام عملی درباره‌ی تعیین تکلیف آن‌ها انجام نشده بود.

به گزارش برنا؛ دادخدا سالاری در حاشیه بازدید از انبارهای اموال تملیکی در کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور فروش فوری سه هزار و 119 قلم اموال موجود در این انبارها به منظور جلوگیری از تضییع اموال توقیفی و رفع نیاز جامعه خبر داد و بیان کرد: «صدور دستورات قضایی لازم، به منظور فروش کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی در راستای تبصره‌ی 2 ماده‌ی 215 قانون مجازات اسلامی و ماده‌ی 149 آئین دادرسی کیفری انجام شده است که در قالب دو مزایده در حال انجام است».

وی یادآور شد: «تاکنون بالغ بر 300 میلیارد ریال از اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی استان کرمان به فروش رسیده است».

سالاری با اشاره به نگهداری غیراصولی کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی، بیان کرد: «شیوه‌ی نگهداری غیراصولی کالاها در انبارهای اموال تملیکی موجب کسر فاحش قیمت و کیفیت کالاهای موجود در این انبار می‌شده که مصداق تضییع اموال بیت‌المال به شمار می‌رفته است».

وی ادامه داد: «در چندین جلسه‌ی استانی بر لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی و نگهداری مطلوب کالاهای موجود تاکید شده بود اما به دلیل عدم انجام اقدام اجرایی لازم، ناچار دستگاه قضایی استان به موضوع ورود کرده است».

سالاری با اشاره به پیگیری‌های دادستانی کرمان به منظور تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی، اظهار کرد: «از مدت‌ها قبل دغدغه‌ی دادستانی کرمان درباره‌ی جلوگیری از تضییع اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی وجود داشته است که در پی بازدیدهای رئیس کل دادگستری، بازرس کل استان و دادستانی از این انبارها، و تعیین ناظر ویژه، روند ساماندهی این حوزه تسهیل و پیگیری شده است».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز