ارائه گزارش استاندار کرمان از روند بیماری کووید ۱۹ به رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۰۹:۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۴۸۶۰
ارائه گزارش استاندار کرمان از روند بیماری کووید ۱۹ به رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا
استاندار کرمان در ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از روند بیماری کووید ۱۹ در استان به رئیس جمهور ارائه داد.

به گزارش برنا؛ علی زینی‌وند در ستاد ملی کرونا با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ، وضعیت کرونا در استان کرمان را به دلیل گستردگی، متفاوت از سایر استانهای کشور دانست و گفت: به دلیا گستردگی، در استان کرمان ۵ دانشگاه علوم پزشکی فعال است و در پیک‌های گذشته متاثر از استان‌های مختلف، با مدت زمان طولانی‌تری مواجه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در پیک اخیر بیماری کرونا روزانه ۲ هزار نفر بیمار کرونایی در استان بستری بودند، عنوان کرد: ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ تخت در استان برای بیماران کرونایی آماده و همه امکانات را بسیج کرده و یعی کرده ایم هیچ مزاحمتی برای کشور از این حیث ایجاد نکنیم.

استاندار کرمان دلیل تعداد بستری های استان را از جهات مختلف توضیح داد و گفت: حدود ۳۱۰ هزار تبعه مجاز و غیر مجاز در استان حضور دارند که ۵۰ درصد آنها تاکنون واکسینه شده‌اند.

زینی‌وند با بیان این مطلب که در استان کرمان با بیماری های شغلی و ریوی به دلیل معادن مواجه هستیم، اظهار داشت: از مجموع ۲ هزار بیمار بستری در پیک گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد مثبت قطعی بودند که در حال حاض به ۴۰ درصد رسیده و دلیل آن بیماری‌های شغلی و ریوی است.

استاندار کرمان ابراز داشت: مجموع واکسیناسیون در استان کرمان حدود ۸۰ درصد است، اما در حوزه شرق استان و همجوار با سیستان و بلوچستان حدود ۵۰ درصد واکسیناسیون صورت گرفته که البته اقدامات عملیاتی چون خانه به خانه با کمک دهیاران و بخشداران را ترتیب داده‌ایم.

زینی‌وند با بیان اینکه میزان مراجعات سرپایی با تعداد بستری‌ها متناسب است، اظهار داشت: شهرستان‌های قرمز زرند و شهربابک همجوار با مناطق قرمز استان‌های اطراف هستند، ضمن آنکه در دو هفته گذشته موارد سرپایی اندکی افزایش داشت اما هم اکنون رو به کاهش است و امیدواریم به زودی کاهش موارد بستری را شاهد باشیم.

وی از عادی‌انگاری محسوس در ارکان مختلف جامعه نام برد و گفت: پروتکل‌ها باید سریعتر بازبینی شوند و قوانین سخت لحاظ و به صورت فراگیر در کشور اتفاق بیفتد.

زینی‌وند در ادامه به دومین سالگرد شهادت سردار دلها نیز اشاره کرد و ادامه داد: ما در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار داریم و کاروان‌های زیادی برای زیارت مرقد این شهید بزرگوار به کرمان سفر می‌کنند و این مسئله نیز ممکن است بر افزایش موارد بیماری در استان تاثیر گذاشته باشد.

استاندار کرمان عنوان کرد: سال گذشته در اوج پیک بیماری کرونا، نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و امسال هم اگر به استان کمک شود، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته مقاومت در مکان‌های مناسب و با رعایت پروتکل‌ها برنامه‌ای در شان شهید سلیمانی برگزار خواهیم کرد.

زینی‌وند گفت: سال گذشته نیز محدودیت‌هایی در استان برای زائران مزار حاج قاسم لحاظ شد که اگر موج زائران از مقصد ممانعت نشود و به سمت استان سرازیر شوند به لحاظ بیماری کرونا کار را از دست ما خارج می‌کند و برای کشور هم تبعات خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما