استاندار کرمان: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید سریعا تعیین تکلیف شوند

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۲:۲۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۵۵۳۵
استاندار کرمان: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید سریعا تعیین تکلیف شوند
استاندار کرمان گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش برنا؛ علی زینی‌وند استاندار کرمان در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با بیان اینکه ده‌ها طرح در استان علاقمند به استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی هستند، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا لیست طرح‌هایی که ظرفیت و اهلیت استفاده را دارند جمع‌بندی و ارائه دهند.

وی همچنین شناسایی و گزارش قوانین مزاحم در اجرای پروژه‌ها را از سوی دستگاه‌ها لازم دانست و ابراز داشت: بسیاری از قوانین مزاحم در بودجه، اسناد آمایش و برنامه توسعه هفتم قابل اصلاح هستند و بسیاری از مشکلات استان و کشور را برطرف خواهند کرد.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که با رفع قوانین زائد، تسهیلی در فضای کسب و کار کشور انجام خواهد شد افزود: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، وضعیت سه پروژه میراث فرهنگی در شهر کرمان باید مشخص شود و اگر پیمانکار توانایی اجرا و تامین مالی ندارد خلع ید شده و پیمانکار دیگری گرفته شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه پالایشگاه پلاسما خون عنوان کرد: وزیر بهداشت بر ماندن پروژه در کرمان موافقت کرده است و باید سرمایه‌گذار جدید مشخص شود. این پروژه برای کشور مهم است و همه دستگاه‌ها ملزم هستند در فرآیند قانونی برای راه‌اندازی پروژه همکاری کنند تا هر چه سریعتر وارد فاز اجرایی شود.

استاندار کرمان در خصوص گازرسانی در نقاط استان گفت: شرکت گاز باید به تعهد خود در گازرسانی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی متعهد باشد و این پروژه را کاملا اجرا کند، کم کردن تعداد انشعابات قابل قبول نیست.

انتهای پیام

نظر شما